در جمع خبرنگاران مطرح شد؛ بومی سازی و كشت ۸ گونه گیاهی در استان تهران طی سال جاری

زیپو كالا: مسئول سازمان بسیج مهندسین كشاورزی و منابع طبیعی استان تهران از كشت ۸ گونه گیاه دارویی بومی در این استان طی سال قبل آگاهی داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، علی رعیت خاكی پس از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از تحقیقات ۲ ساله سپاه استان تهران بر روی كشت گیاهان دارویی آگاهی داد و اضافه كرد: سال قبل با كشت ۲۴ گونه گیاه دارویی در استان تهران ازجمله گیاه ضد سرطان افسنطین بعنوان مهندس بسیجی برتر سال ۹۷ در حوزه كشاورزی انتخاب شدیم.
وی سپس به خواص گیاه «علف لیمو» اشاره نمود و اضافه كرد: این گیاه در نیم هكتار از زمین های كشاورزی اسلامشهر كشت می شود، كه هر هكتار بین ۱۲ تا ۱۵ تن محصول می دهد و اسانس آن بین ۱۴۰ تا ۳۰۰ كیلو است و سالانه ۶۰۰ تن اسانس علف لیمو در جهان تولید می شود، كه دارای خواصی مانند آنتی باكتریال قوی، اشتهاآور، ضد كرم، ضدنفخ است.
خاكی افزود: مصرف موضعی اسانس این گیاه موجب كاهش دردهای روماتیسمی و عصبی می شود و نیز با كاهش اسپاسم عضلانی منجر به شل شدن عضلات و ارائه كمك فوری در موارد درد شكم، سردرد، درد مفاصل و اسپاسم دستگاه گوارش می شود.
مسئول سازمان بسیج مهندسین كشاورزی و منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: كشت گیاهان دارویی چهار برابر كشاورزی معمولی اشتغال زایی می كند.
خاكی عنوان كرد: امسال هشت گونه گیاه دارویی ازجمله علف لیمو در استان تهران كشت شده كه منجر به بومی سازی این گیاهان شده است.

منبع: