ورشكستگی ایرلاین انگلیسی و تبعات آن!

زیپو كالا: برخلاف تلاش های مداوم مقامات و مسئولان برای نجات شركت مسافرتی و هواپیمایی توماس كوك، این شركت اعلام ورشكستگی كرد و ملغی شد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، شب گذشته با انتشار خبر اعلام ورشكستگی شركت مسافرتی و هواپیمایی توماس كوك در انگلستان، واكنش های گوناگونی در فضای مجازی منتشر گردید كه به عقیده خیلی از كارشناسان و تحلیل گران، این اتفاق می تواند خیلی از مسافران، گردشگران، مشتریان و تمام افرادی را كه به شكلی از خدمات این شركت بزرگ انگلیسی بهره می بردند، تهدید كند.
گزارش های انتشار یافته از جانب منابع خبری نشان داده است كه این شركت از جانب دولت انگلستان درخواست كمك كرده بود كه دولت این كشور با وثیقه ۲۵۰ هزار پوندی موافقت نكرد و این شركت هم اعلام ورشكستگی كرد. سهام توماس كوك از سال قبل با تشدید بحران مالی در این شركت به شدت افت كرد بگونه ای كه خیلی از فعالان بازار و معامله گران، سهام این بازار را بی ارزش نامیدند.
همینطور تحلیل گران اعتقاد دارند كه با بیان ورشكستگی این شركت، شغل ۲۲ هزار نفر از كارمندان این شركت به مخاطره خواهد افتاد كه ۹ هزار نفر از آنها جز كارمندان انگلیسی این شركت به شمار می روند.
این شركت كه ۱۷۸ سال قدمت و فعالیت داشته، پس از مدت ها تلاش مداوم و پیگیری های بی وقفه مقامات و مسؤلان توماس كوك برای پیشگیری از ورشكستگی با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود: مذاكرات نمایندگان دولت و بانكهای انگلستان برای نجات این شركت از ورشكستگی به نتیجه نرسید و متاسفانه تمامی فعالیت های این شركت ملغی خواهند شد.
هم اكنون بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در جهان از مشتریان شركت توماس كوك درحال سفر و استفاده از خدمات مسافرتی و هواپیمایی این شركت هستند كه قطعا برای آنها مشكل بوجود آمده و این مسئله آنها را با سردرگمی مواجه خواهد نمود.
طبق گزارش CNN، پیتر فرانكهاوزر، مدیر ارشد اجرایی توماس كوك، در این خصوص از تمامی مسافران و مشتریان این شركت عذرخواهی كرده و اعلام نموده است كه دولت بریتانیا ۴۴ فروند هواپیمای چارتری را مامور رسیدگی به مشتریان و مسافران این شركت كه الان در حال سفر هستند، كرده است و آنها نباید نگران بازگشت خود باشند. همینطور پول آن دسته از مسافرانی هم كه به خریداری و تهیه بلیت هواپیما و هتل از راه این شركت اقدام نموده بودند، به صورت كامل بازگردانده خواهد شد.

منبع: