روی آوردن بانكهای آمریكایی به ارزهای دیجیتالی

به گزارش زیپو كالا بانك ˮ ولز فارگوˮ ارز دیجیتالی خویش را جهت استفاده از تراكنش های داخلی راه اندازی نمود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، بعد از بانك “جی پی مورگان” حالا یك بانك بزرگ دیگر هم در آمریكا مبادرت به راه اندازی ارز دیجیتالی خود كرده است. این ارز دیجیتالی كه ” ولز فارگو دیجیتال كش” نام دارد مبتنی بر دلار است و در مرحله اولیه تنها جهت استفاده در شبكه داخلی تراكنش های شعبات این بانك قابل استفاده خواهد بود.
لیزا فرازیر، مدیر بخش نوآوری های این بانك گفتك سیستم جدید به ما این امكان را می دهد كه در فرایند انتقال دارایی و سرمایه احتیاج به طرف سوم نداشته باشیم و در نتیجه در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد. با این كار واسطه هایی كه زمان زیادی را از ما می گرفتند حذف خواهند شد.
چهارمین بانك بزرگ آمریكا مقرر است این ارز جدید را در مقیاس گسترده از سال آینده عملیاتی كند اما نسخه آزمایشی آن برای انتقال وجه از راه این ارز دیجیتالی بین آمریكا و كانادا موفقیت آمیز بوده است. با وجود راه اندازی یك ارز دیجیتالی، ولز فارگو اعلام نموده است كه هنوز مخالف استفاده از ارزهای دیجیتالی دیگر در سیستم بانكی خود است. این بانك یكی از بانك هایی بود كه سال قبل با استفاده از بیت كوین در خدمات كارت های اعتباری آمریكا مخالفت كرد.
بانكهای بزرگ تابحال میلیاردها دلار روی فناوری بلاك چین سرمایه گزاری نموده اند اما نگرانی از امنیت انجام تراكنش ها با این رمز ارزها كماكان بالا باقی مانده است.
بانك جی پی مورگان بهمن ماه سال قبل از ارز دیجیتالی خود رونمایی نمود تا اولین بانكی در آمریكا لقب گیرد كه از این توانایی استفاده می نماید. به مانند ارز دیجیتایل بانك ولزفارگو، ارز دیجیتال بانك جی پی مورگان هم مبتنی بر دلار بوده و تنها قابلیت استفاده در شبكه داخلی این بانك را دارد.
ارزهای مجازی می توانند در دنیای واقعی برای خیلی از امور نظیر رزرو هتل، پرداخت هزینه غذا و حتی اجاره خانه مورد استفاده قرار گیرند اما ناشناس ماندن استفاده كنندگان، یكی از بزرگ ترین ضعف های این ارز است. به علت همین ناشناس ماندن هم این ارزها از محبوبیت بالایی در میان تبهكاران و مجرمان مالی برخوردار می باشند.