رئیس كنفدراسیون صادرات ایران: قانون جدید مشكلات تجارت را بیشتر می كند

زیپو كالا: رئیس كنفدراسیون صادرات ایران معتقد می باشد با عنایت به این كه خیلی از نظرات مخالف در تصویب لایحه تجارت در نظر گرفته نشده همچنان مشكلات آن بجای خود باقی است و نهایی شدن می تواند شرایط تجارت را بدتر كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار نمود: متاسفانه آن چه در ماه های گذشته رخ داده ما را به این نتیجه رسانده كه حضور بخش خصوصی در جلسات مشورتی صرفا جنبه نمادین دارد و خیلی از نظرات ما شنیده نمی گردد.
بگفته وی در ماه های گذشته جلساتی كه جهت بررسی قانون تجارت انجام شد بخش خصوصی نظر مخالف خودرا با بخش های از این قانون اعلام نمود اما در نهایت مجلس تصمیم گرفت كه آنرا نهایی كند.
عضو اتاق بازرگانی با بیان این كه امروز خیلی از قوانین در كشور اجرایی نمی گردد اشاره كرد: ما باید مطالبه اجرای مر قانون را داشته باشیم. برای اینكه تا زمانی كه این اتفاق رخ ندهد تصمیمات اشتباه ادامه پیدا می كند و متاسفانه نگرانی از عدم اجرای قانون و مجازات وجود ندارد.
او همینطور به نامه نگاری بخش خصوصی با معاون اول رئیس جمهوری درباره مالیات بر ارزش افزوده صادرات اشاره نمود و اظهار داشت: ما در سال های گذشته بارها درباره مشكلاتی كه در این عرصه وجود دارد سخن گفتیم و سه نامه نیز در این زمینه ارسال شده كه معاون اول رئیس جمهوری نیز تاكید زیادی بر ضرورت اجرای این قانون داشتند بدین جهت یكی از اصلی ترین درخواست های ما پیگیری اجرای دقیق قانون است برای اینكه بنظر می رسد مكاتبات در عمل راه بجای نمی برد.

منبع: