در گفت وگو با زیپو كالا مطرح شد دژپسند: دولت مبحث شركت هپكو را رها نمی كند

به گزارش زیپو كالا وزیر امور اقتصاد و دارائی با تاكید بر اینكه دولت مبحث شركت هپكو را رها نمی كند، اظهار داشت: با حضور مدیر عامل، خیلی از مشكلات هپكو برطرف خواهد شد.
فرهاد دژپسند در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده از جانب كمیته رسیدگی به اعتراضات كارگران هپكو كه در دولت تشكیل شده است، اظهار نمود: یكی از اشكالات هپكو نداشتن مدیر عامل بود كه هفته گذشته مدیر عامل جدید آن تعیین شد و كار خویش را شروع كرده است.

وی با اشاره به اینكه با حضور مدیر عامل، خیلی از مشكلات این شركت برطرف خواهد شد، درباره تعیین تكلیف پرداخت حقوق معوقه كارگران شركت هپكو تصریح كرد: مدیرعامل جدید باید پیشنهادات خویش را در این زمینه مطرح كند و سپس پرداخت این حقوق بررسی می شود. اصل كار هپكو تعیین مدیر عامل بود كه انجام شد.

وزیر امور اقتصادی و دارائی تصریح كرد: به صورت كلی دولت مبحث شركت هپكو را رها نمی كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض برخی از كارگران هپكو به شرایط تولید در شركت و حقوق عقب افتاده خود طی هفته های اخیر در جلسه روز سیزدهم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران وزیر امور اقتصاد و دارائی و تعداد دیگری از وزرا را موظف كرد تا در اسرع وقت مدیرعامل این كارخانه را معرفی كنند. در نهایت ابوالفضل روغنی گلپایگانی بعنوان مدیرعامل جدید شركت هپكو تعیین شد.

قبل از این محمود واعظی – رئیس دفتر رئیس جمهوری – درباره برنامه های دولت در مورد اعتراضات كارگران اراك گفته بود كه خواسته كارگران این است كه هر چه زودتر مدیرشان انتخاب شوند و آقای رئیس جمهوری هم دستور داده اند كه این انتخاب هر چه سریعتر صورت گیرد.

ابوالفضل رنجبر یكی از اعضای شورای كارگری شركت هپكو اراك در مورد اعتراضات اخیر كارگران این شركت به ایسنا گفته بود كه كارگران هپكو ۶۸۰ میلیون تومان بابت حقوق معوق تیرماه، حدود ۴ میلیارد تومان بابت حقوق معوق مردادماه و حدود ۱.۵ میلیارد تومان بعنوان باقیمانده حقوق فروردین ماه و اردیبهشت ماه از شركت طلبكار هستند.

وی با اشاره به اینكه مشكل ما كارگران حقوق نیست، تصریح كرد: پرسنل هپكو به دنبال كار هستند و مدیرعاملی می خواهند كه برای شركت به دنبال كار باشد.