بورس به اوج رسید

زیپو كالا: امروز بیشتر سهم ها در بورس و فرابورس ایران با رشد قیمت مواجه شدند؛ به صورتی كه در مجموع ۴۳۹ سهم افزایش قیمت را تجربه كردند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۶۰۴ واحد رشد كرد و توانست برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه كانال ۲۹۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد و به رقم ۲۹۰ هزار و ۱۹۸ برسد.
شاخص كل هم وزن هم با ۱۷۵۲ واحد رشد مواجه گردید و به رقم ۷۹ هزار و ۲۰۴ واحدی رسید.
شاخص آزاد شناور بعد از ۵۲۹۱ واحد رشد ۳۳۰ هزار و ۷۶ واحدی را تجربه نمود. شاخص بازار اول و دوم هم هر كدام به ترتیب ۲۸۷۱ و ۱۱ هزار و ۴۹۶ واحد رشد كردند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مباركه اصفهان، گروه مپنا و مخابرات ایران چهار شركتی بودند كه بیشترین تاثیر را روی شاخصهای بازار داشتند. هر كدام از شركت ها یاد شده ۸۰۱، ۳۸۷، ۲۶۷ و ۲۶۱ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بازار سرمایه داشتند.
فولاد خراسان، پالایش نفت بندرعباس و سایپا هم هر كدام به ترتیب ۱۸۸، ۹۵ و ۲۱ واحد تاثیر كاهشی روی شاخصهای بازار داشتند.
گروه محصولات شیمیایی بعد از چند روز باردیگر توانست به صدر ارزش معاملات برگردد و با جابه جایی ۱۸۹ میلیون سهم رقم ۱۶۸ میلیارد تومان را تجربه كند.
بعد از گروه محصولات شیمیایی، گروه فلزات اساسی و خودرو و بانك ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۲۶ میلیارد ریال رسید و حجم معاملات رقم ۳.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. در فرابورس ایران هم شاخص كل ۵۵ واحد افزایش یافت و رقم ۳۷۷۰ را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات این بازار به رقم ۱۲۵۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۲.۹ میلیارد تومان را تجربه نمود.
امروز ۲۸۵ سهم بورسی با رشد قیمت و ۶۵ سهم با افت قیمت روبه رو شدند. تعداد نمادهای مثبت در فرابورس ایران به ۱۵۴ و تعداد نمادهای منفی به ۳۸ رسید.