در معاملات امروز بازار سرمایه رقم خورد؛ روز ۲۰۰۰میلیارد تومانی بورس تهران، عبور شاخص از مرز ۲۸۴هزار واحدی

زیپو كالا: شاخص بورس تهران با افزایش ۵۴۶۳ واحدی ركورد جدیدی ثبت نمود و عدد ۲۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد را نشانه رفت.

به گزارش زیپو كالا به نقل از بازار سرمایه، شاخص بورس تهران با افزایش ۵۴۶۳ واحدی ركورد جدیدی ثبت نمود و عدد ۲۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد را نشانه رفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۱۸۲ واحد افزایش به رقم ۷۸ هزار و ۹۸ واحد رسید. شاخص بازار اول به كانال ۲۰۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۷۴ هزار و ۴۷۵ واحد را ثبت نمود. همین طور آیفكس با افزایش ۵۶ واحدی به عدد سه هزار و ۷۶۷ واحد رسید.
امروز با دست به دست شدن ۴ میلیارد و ۸۵۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۵۵ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیشتر از ۲، ۰۰۰ میلیارد تومان رسید.
در معاملات امروز نمادهای فولاد، فملی و فارس به ترتیب با ۶۶۱، ۴۳۳ و ۳۱۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، خودرو و تنوین به ترتیب با ۴۱، ۲۳ و ۲۲ واحد كاهش بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را ثبت كردند. همین طور امروز وتجارت، فولاد و شپنا پربیننده ترین نمادهای بورسی بودند. از طرف دیگر در تمام كرد و ستد امروز بورس تهران، فلزات اساسی برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
بورس تهران هم زمان با سرعت انتشار گزارش ماهانه شركت ها مجدداً ركورد جدیدی ثبت نمود و از ۲۸۴ هزار واحد فراتر رفت. بگفته خیلی از كارشناسان روند رو به رشد شاخص برمبنای كاهش تنش های بین المللی، عملكرد مثبت شركت ها و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه شكل گرفته و این رشد ادامه دار است.

منبع: