سریلانكا در راه پیوستن به كلوب تولیدكنندگان نفت

به گزارش زیپو كالا سریلانكا كه هم اكنون تولید نفت ندارد، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی را در سال ۲۰۲۳ آغاز كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، واجیرا داسانایاكه، مدیركل دبیرخانه توسعه منابع نفت سریلانكا، اظهار نمود كه این كشور مناقصه ای برای یك بلوك برگزار كرده و سه پیشنهاد برای اكتشاف و توسعه این بلوك كه در منطقه مانار باسین واقع در سواحل شمال غربی قرار دارد، دریافت كرده است.

رویترز به نقل از این مقام دولتی نوشت: سریلانكا این بلوك را تا نوامبر امسال واگذار خواهد نمود. بطور قطع تا سال ۲۰۲۰ فعالیت این بلوك آغاز خواهد شد و انتظار می رود اولین تولید هیدروكربن تا سال ۲۰۲۳ انجام بگیرد.

این بلوك قبل از این توسط Cairn India كه زیرمجموعه شركت Cairn Energy است، مورد اكتشاف قرار گرفته و در سال ۲۰۱۱ گاز طبیعی در منطقه مانار باسین كشف شده بود. دو سال بعد این شركت بعد از كشف گاز و میعانات در دو چاه از سه چاه حفاری شده، سرگرم برنامه ریزی فاز دوم عملیات حفاری اكتشافی بود اما به علت ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ از این بلوك خارج شد.

دولت سریلانكا اعلام نموده كه آمارهای لرزه نگاری نشان داده است امكان دارد بیشتر از یك میلیارد بشكه نفت در مانار باسین وجود داشته باشد.

دولت سریلانكا دو هفته پیش توافق اكتشافی دو ساله با شركتهای توتال و اكوئینور جهت بررسی پتانسیل هیدروكربن در آبهای این كشور امضا كرد.

تحت توافق اكتشاف قبلی، توتال ۵۰ هزار كیلومتر مربع از سواحل شرق سریلانكا را مورد بررسی قرار داد. توافق اكتشاف جدید سه مشاركت كننده شامل توتال، دولت سریلانكا و اكوئینور دارد.