در جمع خبرنگاران اعلام شد: فعال سازی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی با افزایش تولید مسكن

زیپو كالا: وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: با اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن، واحدهای تولیدی غیرفعال مصالح ساختمانی فعال می شوند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، رضا رحمانی در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه در این نمایشگاه توانمندی های كشور در حوزه صنعت ساختمان معرفی شده، اظهار داشت: با عنایت به حضور شركت های خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان، علاوه بر استفاده از ظرفیت های دو طرف ایرانی و خارجی، امكان مشاركت یا حضور سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم می شود.
وی رونق بخش مسكن را یكی از نمادهای توسعه ملی دانست و اضافه كرد: فعال شدن بخش مسكن یكی از برنامه های اصلی دولت می باشد و بخش مسكن بعنوان موتور محرك اقتصاد كشور عمل خواهدنمود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یكی از اولویت های ما در صنایع ساختمان، فعال سازی واحدهای تولیدی غیرفعال است؛ ضمن اینكه اگر برنامه های در بخش مسكن اجرا شود، واحدهای تولیدی غیرفعال ما در بخش ساختمان فعال خواهند شد.
رحمانی با تاكید بر اینكه امسال بهبود فضای كسب و كار، یكی از اولویت های دولت می باشد، تصریح كرد: برای عملی كردن این برنامه، بعضی مجوزهای لازم جهت راه اندازی واحدهای صنعتی را حذف كرده و بعضی دیگر را ادغام كرده ایم.
به گفته وی: امسال مقرر است مدت زمان لازم برای صدور مجوز راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی كاهش یابد؛ به همین دلیل میانگین صدور مجوز برای صنایع كوچك و متوسط كه تا قبل از این بالای ۱۰ روز بود به ۳ تا ۴ روز كاهش یافته است؛ ضمن اینكه با اقداماتی كه در دست داریم این زمان را باز هم كاهش خواهیم داد.
رحمانی اظهار داشت: سیاست دولت این است كه تعداد مجوزها جهت راه اندازی كسب و كار كمتر شود.
وی اشاره كرد: همین طور مقرر است صدور مجوزهای كسب و كار به صورت پنجره واحد، با استفاده از ابزارهای الكترونیك و تحت وب صادر شود كه این امر، نیاز به درخواست حضوری متقاضیان را كاهش خواهد داد.

منبع: