اعتراف آمریكا به نقش جنگ تجاری در كاهش رشد اقتصادی این كشور

به گزارش زیپو كالا عضو هیات مدیره فدرال رزرو گفت جنگ تجاری آمریكا با چین سبب كاهش رشد اقتصادی این كشور شده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، رابرت كاپلان، از مدیران ارشد بانك مركزی آمریكا و رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس اظهار داشت كه چشم انداز اقتصادی آمریكا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریكا با شركای بزرگ خود همچون چین و مكزیك قرار گرفته است.
در شرایطی كه واشنگتن و مكزیكو سیتی سرانجام به توافق با یكدیگر بر سر اقدامات موثر تر مكزیك در مقابله با ورود موج پناهجویان در ازای تعلیق افزایش تعرفه ها رسیدند، چشم انداز چندان روشنی برای توافق با چین بر سر مسائل تجاری وجود ندارد.
آمریكا هم اكنون بر واردات كالاهایی به ارزش بیشتر از ۲۵۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی اعمال كرده است و چین هم در اقدام متقابل، ۱۱۰ میلیارد دلار از اقلام وارداتی خود از آمریكا را مشمول تعرفه كرده است.
این اظهارات تنها یك روز بعد از آن بیان می شود كه رئیس جمهور آمریكا در اظهاراتی گفته بود این چین است كه از جنگ تجاری متضرر می شود و كاهش رشد اقتصادی چین به خاطر جنگ تجاری با آمریكا بوده است. دونالد ترامپ در توئیتر نوشته بود كه تعرفه های آمریكا بر روی محصولات چینی در حال جواب دادن است و جنگ تجاری بین دو كشور سبب شده است تا شركت های چینی متحمل خسارت های زیادی شوند.
كاپلان در اظهاراتی دیگر در مورد نرخ بهره هم اظهار داشت كه بانك مركزی آمریكا باید به جای تمركز بر تغییر نرخ بهره موقتی بر كم كردن فاصله بین نرخ بهره در كوتاه مدت و میان مدت اقدام نماید. وی كه در جمع خبرنگاران در شهر واشنگتن حاضر شده بود افزود بانك مركزی بیشتر بر اساس واقعیت های اقتصادی تصمیم گیری خواهد نمود تا روند بازار بورس.