بانك مركزی روسیه به دنبال راه اندازی ارز مجازی

زیپو كالا: رئیس بانك مركزی روسیه از احتمال راه اندازی ارز دیجیتالی توسط این كشور آگاهی داد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه، الویرا نابیولینا در جمع دانشجویان روسی گفت امكان دارد روزی فرا برسد كه روسیه مبادرت به راه اندازی ارز دیجیتالی كند. البته وی این را هم افزود كه تحقق یافتن چنین مسأله ای نیاز به زمان دارد و انجام فوری آن میسر نخواهد بود. خانم نابیولینا با اشاره به این كه خیلی از بانكهای مركزی سراسر جهان در حال تحقیق بر روی ارزهای دیجیتالی هستند افزود مساله كلیدی این است كه تكنولوژی باید قابل اطمینان و امن باشد.
در صورتیكه استفاده از وجه نقد در بعضی كشورهای توسعه یافته به تدریج در حال صفر شدن است، رئیس بانك مركزی روسیه از آماده نبودن جامعه روسیه برای حذف وجه نقد آگاهی داد و اضافه كرد: ارز دیجیتال یك پول الكترونیكی برای مردم و شهروندان است اما آیا جامعه ما آماده نپذیرفتن وجه نقد هست؟ هم چنین باید به مساله ارزش ارزهای دیجیتالی و ناشناس ماندن هویت استفاده كنندگان آنها پاسخ داده شود.
وی به دانشجویان روسی سفارش كرد تا به دنبال تحقیق بیشتر بر روی روش های پرداخت نوین و مقایسه مزایا و معایب آنها با یكدیگر باشند.
در ماه های اخیر لحن مقامات روسی نسبت به ورود فناوری در عرصه بانكداری تغییر كرده است. نابیولینا ماه گذشته گفته بود كه برای تسهیل در مبادلات تجاری با كشورهای جهان، روسیه امكان دارد از ایده ارز دیجیتالی به پشتوانه طلا حمایت كند.
مجلس نمایندگان روسیه نیز در حال بررسی لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتالی است و با وجود آن كه برنامه زمانی مشخصی جهت بررسی لوایح مربوط به ارزهای مجازی ارائه نشده است اما بنظر می رسد این لوایح در نهایت تأیید قانون گذاران روسی را كسب كنند.

منبع: