رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین: ۱۰ هزار هكتار آبیاری نوین وطرح های گلخانه ای درقزوین اجرایی میشود

زیپو كالا: رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین اظهار داشت: امسال ضمن افتتاح پروژه های مهم گلخانه ای و سایبانی حدود ۱۰ هزار هكتار آبیاری نوین كشاورزی در استان اجرایی می شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، فاطمه خمسه عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های عمرانی جهاد كشاورزی كه با حضور مرادعلی اكبری معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین مسئولان استانی در روستای آجربند از توابع بخش مركزی قزوین انجام شد گفت: قزوین از استان های مطرح در بخش كشاورزی است و با داشتن بیشتر از ۴۸۹ هزار هكتار مزارع و باغات بیشتر از چهار درصد محصولات كشاورزی كشور را تأمین می كند.
وی افزود: در كنار صادرات محصولات كشاورزی هم اكنون در ردیف ده استان برتر تولید محصولات باغی كشور هستیم و در تولید دام و طیور هم جایگاه شاخصی داریم. رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین تصریح كرد: در تولید تخم مرغ و جوجه یك روزه سهم بسزایی در كشور داریم و امروز به مناسبت هفته جهاد كشاورزی با شروع به كار ۷۴ پروژه كه تعداد ۵۶ پروژه در بخش دام و طیور است گام مهمی در توسعه این بخش برداشته می شود. خمسه اشاره كرد: در سال های اخیر استان قزوین در فاكتورهای حوزه كشاورزی رشد شایان توجهی داشته و هم اكنون در تولید غلات، در ردیف ۵ استان برتر كشور هستیم.
وی بیان كرد: در جذب تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال روستایی سهم استان حدود ۴۶ میلیارد تومان بود كه ۸۰ درصد آن در بخش كشاورزی هزینه شد. خمسه اشاره كرد: در تسهیلات مكانیزاسیون كشاورزی همه ۱۱ میلیارد تومان سهم استان جذب صد در صدی شد و در این زمینه موفق عمل كردیم. اجرای پروژه های مهم گلخانه ای و سایبانی و ۱۰ هزار هكتار آبیاری نوین
وی گفت: سال ۹۸ سال افتتاح پروژه های گلخانه ای و سایبانی در استان قزوین خواهد بود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی به ثمر خواهد نشست. رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین تصریح كرد: در حوزه توسعه آبیاری نوین برمبنای برنامه پنجم و ششم توسعه سالانه ۳ هزار هكتار از ارضای استان باید تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار گیرد كه تا سال قبل بیشتر از ۶۸۰۰ هكتار از اراضی و باغات به ایمن سیستم مجهز شده اند. وی افزود: سهم اعتبارات ردیف دشت قزوین برای انتقال آب هزینه شده و تابحال ۷۰ كیلومتر لوله گدازی پایاب انجام شده و روستائیانی كه طرح تجمیع در آبیاری نوین ارائه كنتد و چاه آب هم داشته باشند می توانند از تسهیلات دولتی استفاده كنند. خمسه بیان كرد: ۷۰ درصد اراضی سیفی جات استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین است و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم امسال ۱۰ هزار هكتار از اراضی و باغات استان را زیر پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم.

منبع: