وزیر اقتصاد در بندرامام خمینی: باید زمان معطلی كشتی ها در بندرامام خمینی را كم كرد

زیپو كالا: وزیر اقتصاد اظهار داشت: در بندر امام خمینی روزانه ۱۱ كشتی پهلوگیری می كنند و ۲۵ كشتی هم در انتظار پهلوگیری وجود دارند كه باید زمان معطل شدن این كشتی ها را كاهش دهیم.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، فرهاد دژپسند ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی در بندر امام خمینی اظهار نمود: گمرك جمهوری اسلامی ایران باید یك فرم را برای فعالان اقتصادی و واردكنندگان تنظیم و علل نارضایتی یا كندی روند احتمالی را از آن استخراج كند؛ ولی این جامعه هدف باید با علاقه نسبت به تكمیل آن اقدام نمایند.
وی با بیان این خبر كه رتبه سال ۲۰۱۹ ایران در تجارت فرامرزی ۴۱ رتبه بهبود داشته است، اضافه كرد: برای آزمایش های كنترل كیفی در صورت وجود امكانات در خود بندر می توان نمونه ها را به كرج ارسال نكرد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان كرد: با بررسی های انجام شده به نظر می آید بین سازمان های خدمات رسان یك مقدار عدم همزمانی وجود دارد كه می توان آنرا به حداقل رساند.
دژپسند خاطرنشان كرد: بر مبنای شواهد موجود بعضی از عملكردهای سازمان استاندارد خوزستان در زمینه نمونه گیری كالاهای وارداتی با نامه كتبی سازمان ملی استاندارد متفاوت می باشد.
وی با اشاره به اینكه بر مبنای اعلام دامپزشكی و كشاورزی، امكان كنترل كیفی برای واردات كالاهای اساسی پیش از مرحله اظهار كالا وجود دارد، اظهار داشت: هم اكنون در بندر امام خمینی روزانه ۱۱ كشتی پهلوگیری و ۲۵ كشتی هم در انتظار پهلوگیری داریم كه با افزایش سرعت تخلیه و ترخیص كالاها باید زمان معطل شدن این كشتی ها را كاهش دهیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در انتها با تاكید بر توجه ویژه به كنترل كیفی كالاهای اساسی و دیگر كالاهای وارداتی اظهار داشت: برای افزایش سرعت تخلیه و ترخیص كالاها نباید كیفیت را زیر سؤال ببریم ولی در عین حال نباید افراط شود.
شاید از چهره برخی واردكنندگان می توان ناراحتی را فهمید كه باید در زمینه رفع مشكلات احتمالی آنها اقدام نمود.