با كنار گذاشتن چین آمریكا بزرگترین سرمایه گذار خارجی در روسیه شد

به گزارش زیپو كالا آمریكا با پشت سر گذاشتن چین به بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در روسیه تبدیل شد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از راشاتودی، برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ و با وجود تحریم های گسترده غرب بر ضد روسیه، آمریكا بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در روسیه تا آخر سال ۲۰۱۸ شناخته شد. سال قبل سرمایه گذاران آمریكایی در ۳۳ پروژه روسی سرمایه گذاری كردند كه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حاكی از افزایش ۷۴ درصدی است.
بعد از آمریكا، آلمان با سرمایه گذاری در ۲۴ پروژه دومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه است و سرمایه گذاری آلمانی ها در روسیه در مقایسه با سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است. روسیه در همایش اقتصادی شهر سنت پترزبورگ كه به اجلاس داووس روسیه هم معروف است تلاش می كند تا با عرضه تصویر مثبت از چشم انداز اقتصادی این كشور، سرمایه های خارجی بیشتری جذب نماید.
امسال ۱۷ هزار شركت كننده در این اجلاس شركت خواهند كرد و شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین و آنتونیو گوترش، دبیر كل سازمان ملل مهم ترین میهمانان آن خواهند بود. چین بر خلاف سال های گذشته اولین رتبه سرمایه گذاری خارجی در روسیه نیست و این كشور الان سومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه است.
روسیه برای تكمیل پروژه های خود تا سال ۲۰۲۴ احتیاج به ۳۸۸ میلیارد دلار سرمایه دارد كه تابحال برای ۱۱۵ میلیارد دلار از این پروژه ها تأمین مالی صورت گرفته است.
فوریه امسال روسیه میشل كلوی، سرمایه گذار آمریكایی را به افترا كلاهبرداری بازداشت كرد. جان هونتسمان، سفیر آمریكا در مسكو در واكنش به این بازداشت از حضور در همایش اقتصادی سنت پترزبورگ خودداری كرده است. باید منتظر ماند و دید كه با بازداشت این فرد آیا روند سرمایه گذاری آمریكایی ها در روسیه كماكان صعودی خواهد بود و یا خیر.