مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایران خبر داد: گردش مالی ۱۹۸ میلیارد دلاری نمایشگاه ها در دنیا

به گزارش زیپو كالا مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به اهمیت این صنعت در اقتصاد امروز جهان از گردش مالی ۱۹۸ میلیارد دلاری نمایشگاه ها در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان اطلاع داد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، بهمن حسین زاده بامداد امروز (یكشنبه ) در مراسم روز جهانی نمایشگاه ها، اظهار نمود: در طول سال های گذشته خوشبختانه این صنعت در خیلی از نقاط جهان توانسته جایگاه خویش را به دست بیاورد و امروز در خیلی از كشورها نمایشگاه ها با رونق قابل توجهی روبرو هستند.
به قول وی در سال ۲۰۱۸ میلادی نمایشگاه ها در جهان بیشتر از ۳۰۳ میلیون نفر بازدید كننده داشتند و به دنبال آن بیشتر از سه میلیون فرصت شغلی هم با استفاده از این ظرفیت به وجود آمده است.
مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نامگذاری یك روز در تقویم جهانی به نام “نمایشگاه ها” در این رابطه، خاطرنشان كرد: این روز یك فرصت مناسب برای فرهنگ سازی برای صنعت نمایشگاهی است كه می تواند برای ایران در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی اثرات جدی داشته باشد.
حسین زاده درباره عملكرد نمایشگاه ها در اقتصاد ایران هم توضیح داد: برپایه جدیدترین ارزیابی ها ما پارسال بیشتر از ۵۰۰ نمایشگاه در كشور برگزار كردیم و هم اكنون هم در ایران ۳۲ سایت نمایشگاهی فعال وجود دارد.
وی با اشاره به فرصت قابل تأمل نمایشگاه اكسپو ۲۰۲۰ دوبی، اظهار داشت: ما در ماه های گذشته مذاكرات خوبی با برگزاركنندگان این نمایشگاه داشتیم و بدین سان یك فضای بیشتر از دو هزار متری در نمایشگاه اكسپو به ایران اختصاص یافته است. طبق ارزیابی ها این نمایشگاه ها ۲۵ میلیون نفر بازدیدكننده خواهد داشت كه می تواند اهمیت جدی در راه توسعه این صنعت در ایران داشته باشد.
مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایران تصریح كرد: در ماه های گذشته ۱۰ طرح برتر كه برای غرفه ایران برنامه های خویش را عرضه كردند بررسی شدند و در نهایت سه طرح در این زمینه برای طراحی غرفه ایران در نظر گرفته شد. ما تلاش می نماییم در این نمایشگاه فضای قابل توجهی را برای معرفی محصولات ایرانی ایجاد نماییم و در قالب آن شرایط برای عرضه كالاها و توسعه صادرات كالاهای غیر نفتی فراهم گردد.