با صادرات روزانه ۴۹ هزار بشكه نفت؛ نخستین محموله نفتی ونزوئلا به آمریكا رسید

به گزارش زیپو كالا اداره اطلاعات انرژی آمریكا در گزارش آمار سوخت هفتگی خود اعلام نمود كه در هفته منتهی به ۱۷ می، برای نخستین بار در چندین هفته اخیر واردات نفت از ونزوئلا به ۴۹ هزار بشكه در روز رسیده است.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریكا در گزارش آمار سوخت هفتگی خود اعلام نمود كه در هفته منتهی به ۱۷ می، برای نخستین بار در چندین هفته اخیر واردات نفت از ونزوئلا به ۴۹ هزار بشكه در روز رسیده است.
قبلاً در هفته منتهی به ۱۰ می، واردات نفت از ونزوئلا، صفر اعلام شده بود، این درحالی است كه در هفته مشابه سال قبل ۳۵۲ هزار بشكه در روز و در سال ۲۰۱۷ هم ۵۸۵ هزار بشكه در روز از این كشور نفت وارد شده بود.
آمریكا در واكنش به تحولات سیاسی ونزوئلا، چندین بار این كشور را تحریم كرده است. در ۲۸ ژانویه، آمریكا تحریم هایی را بر ضد پی دی وی اس ای (شركت ملی نفت ونزوئلا) وضع كرد و دارایی های این شركت در آمریكا را، كه ارزشی معادل ۷ میلیارد دلار داشت، بلوكه كرد.
طبق اعلام كاخ سفید، پی دی وی اس ای ۱۱ میلیون دلار دیگر را هم در عرضه نفت از دست خواهد داد. بعلاوه واشنگتن انجام هرگونه معاملات با این شركت را ممنوع اعلام نموده است.
به گفته ویلمر عمر بارینتوس، سفیرونزوئلا در مصر، در سه ماه گذشته، ونزوئلا ۳۰ میلیارد دلار از درآمد خویش را به دلیل تحریم های آمریكا از دست داده است.