با هدف كاهش مراجعات حضوری انجام شد؛ توسعه خدمات غیرحضوری برق در پایتخت، راه اندازی ۲۲میز خدمت در تهران

به گزارش زیپو كالا مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از توسعه خدمات الكترونیك به منظور كاهش رجوع حضوری شهروندان پایتخت به مناطق برق و دسترسی ساده به خدمات اطلاع داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری، با اشاره به اینكه توسعه خدمات الكترونیك این شركت با هدف حذف رجوع حضوری متقاضیان انجام شده است، اضافه كرد: حذف حدود ۶۰۰ هزار متقاضی دریافت خدمات فروش و بعد از فروش، كاهش آلودگی هوای پایتخت، كاهش بار ترافیك شهری و افزایش سلامت اداری، توسعه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری و ترویج استفاده از آن توسط مشتركان از مزایای این طرح به شمار می آید.
به گفته وی، كاهش تشریفات اداری، اطلاع رسانی مؤثر و پرسرعت الكترونیكی، تأمین رضایت شهروندان، افزایش بهره وری، توسعه مشاركت مردمی، شفافیت امور و كاهش تخلفات اداری احتمالی، تصمیم گیری سریع مبتنی بر اطلاعات و كاهش آلودگی های زیست محیطی، تنها بخشی از دستاوردهای حاصل از برنامه های اجرا شده این شركت است.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، یكی از مهم ترین برنامه های اجرا شده در جهت دستیابی به اهداف دولت الكترونیك را، راه اندازی میز خدمت در ۲۲ منطقه عرضه دهنده خدمات به شهروندان پایتخت دانست و اضافه كرد: این مبادرت به منظور حفظ حقوق شهروندی و عرضه خدمات بموقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همینطور ارتقای رضایت مندی آنان از عملكرد این دستگاه اجرایی، صورت گرفته است.
وی، سامانه تلفنی با شماره ۱۵۲۱ را بعنوان یكی دیگر از اقدامات اجرا شده به منظور توسعه خدمات غیرحضوری این شركت نام برد و عنوان كرد: تمامی شهروندان تهرانی می توانند با برقراری تماس تلفنی با شماره اعلام شده، تمامی خدمات مورد نیاز خویش را از قبیل كسب اطلاعات درباره قبوض برق و میزان مصرف، پرداخت قبوض، تغییر نام قبض، تغییر قدرت و خریداری انشعاب جدید را به صورت تلفنی دریافت نمایند.
صبوری افزود: در این روش، نیازی به رجوع حضوری مشتركان به هیچ یك از مناطق این شركت نبوده و تمامی مدارك مورد نیاز، در محل متقاضی توسط نمایندگان این شركت، دریافت می شود.
وب سایت این شركت نیز، امكان ثبت تمامی درخواست های مشتركان را از بستر اینترنت، فراهم نموده و شهروندان قادر هستند با رجوع به وب سایت این شركت، ضمن كسب اطلاع از قوانین، شرایط و مدارك موردنیاز به منظور دریافت خدمات، نسبت به ثبت و پیگیری درخواست های خود به صورت غیرحضوری اقدام نمایند.