درگاه های پرداخت آنلاین هك شد!

زیپو كالا: هكرها و مجرمان سایبری اطلاعات كاربرانی را كه از درگاه های پرداخت آنلاین بهره برده اند، از بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ وب سایت به سرقت برده اند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، بد افزارها، باج افزارها و حملات DDOS همچون تهدیدهای امنیتی بودند كه در سال های اخیر كاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و سبب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده اند. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.
گزارشی كه اخیرا در وب سایت زد دی نت انتشار یافته است نشان داده است كه هكرها و مجرمان سایبری موفق شده اند با نفوذ به پسورد خیل عظیمی از كاربران كه در وب سایت های مختلف مبادرت به پرداخت های الكترونیكی و آنلاین كرده بودند، بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ سایت مختلف را هك كرده و به اطلاعات موردنظر خود دست یابند.
با اینكه هنوز هدف و انگیزه مجرمان سایبری و هكرها از سرقت اطلاعات شخصی و نفوذ به حریم خصوصی كاربران در شبكه های اجتماعی و وب سایت های مختلف، مشخص و معلوم نشده است، اما بنظر می رسد كه آنها در تلاش بودند تا بتوانند با استخراج اطلاعات و داده های موردنیاز خود، به حجم زیادی از اطلاعات جدیدتری دست یابند و بدین ترتیب اشخاص و كاربران موردنظر خودرا بیشتر از پیش تحت تعقیب و بررسی قرار دهند.
بنظر می رسد كه هكرها با نفوذ به اطلاعات شخصی كاربران قصد داشته اند كه به حجم زیادی از اطلاعات گرانبها و موردنظر خود دسترسی پیدا كنند و درآمدهای زیادی از آنرا با فروش گذاشتن آن در محیط دارك وب برای خود به ارمغان بیاورند.
همانطور كه خیلی از تحلیلگران و كارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری برآورد كرده بودند، میزان حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات شخصی كاربران به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهدنمود و دردسرهای متعددی را برای كاربران به وجود خواهد آورد.
هك و نفوذ به اطلاعات كاربرانی كه در وب سایت های مختلف همچون فروشگاه های آنلاین و اینترنتی مبادرت به خرید و پرداخت های الكترونیك كرده اند، بدون شك می تواند تبدیل به تراژدی بزرگی برای مشتریان، شركت های مربوطه و همین طور بانك ها و تمامی نهادهای مالی و اعتباری شود چونكه لو رفتن اطلاعات شخصی، هویتی و مالی كاربران در محیط اینترنت به هكرها و مجرمان سایبری این امكان را می دهد تا مبالغ هنگفتی را از حساب های بانكی و كارت های اعتباری آنها به سرقت ببرند و برای اهداف خود از آنها سواستفاده كنند.

منبع: