هزینه خوراكی های سیزده بدر چقدر است؟

زیپو كالا: سیزده بدر برای ایرانیان همیشه با خوراكی های جذابی همراه بوده كه همچون خوراكی این روز كاهو سكنجبین و آش رشته است كه هزینه كاهو سكنجبین با این افزایش قیمت ها در حدود ۳۰ هزار تومان و آش رشته خانگی باز در همین حدود است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، سیزدهمین روز فروردین همیشه برای ایرانیان با تفریح، گردش و طبیعت گردی همراه بوده كه برای این مهم از گذشته خوراكی های خاصی در نظر گرفته شده است، از این خوراكی ها می توان به كاهو، سركه، سكنجبین و آش رشته اشاره نمود كه به نظر می آید با عنایت به روند افزایشی قیمت محصولات خوراكی همین خوراكی های ساده برای خانواده ها آن چنان ارزان تمام نمی گردد.
بررسی های میدانی نشان از آن دارد كه قیمت كاهو بطور میانگین در سطح شهر تهران كیلویی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان است كه این قیمت در روز گذشته در سطح شهر تهران ۸ تا ۱۰ هزار تومان بوده و به نظر می آید، تقاضای كاهو برای سیزده بدر قیمت این محصول را افزایش داده است.
همین طور قیمت یك شیشه سكنجبین ۶، ۸۰۰ تومان و هر لیتر سركه بسته بندی شركتی در حدود ۴، ۵۰۰ تومان است كه یك حساب سرانگشتی نشان از آن دارد كه دو كیلو كاهو با شربت سكنجبین و سركه در مجموع برای خانواده ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان تمام می شود.
در كنار آن اگر خانواده ها بخواهند آش رشته برای ۴ نفر در خانه تهیه كنند باید نیم كیلو رشته آشی، در مجموع ۲۵۰ گرم عدس، لوبیا قرمز، لوبیاچیتی و نخود، یك كیلو سبزی آش، ۲۵۰ گرم پیازداغ، سیر یك بوته، نعنا داغ ۵۰ گرم، كشك ۲۵۰ تا نیم كیلو و ۱۵۰ گرم كره خریداری كنند.
با عنایت به قیمت های بازار هر بسته نیم كیلویی رشته آشی ۵ هزار تومان، عدس كیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا قرمز كیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان، لوبیاچیتی كیلویی ۲۴ هزار تومان، نخود كیلویی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان، سبزی آش كیلویی ۶ هزار تومان، كره ۱۵۰ گرمی ۶، ۸۰۰ تومان و كشك بسته بندی به وزن ۲۵۰ گرم، ۳ هزار تومان قیمت دارد كه در مجموع هزینه تمام شده یك آش خانگی برای ۴ نفر ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان است كه بطور میانگین قیمت هر پرس آش رشته در سطح شهر تهران ۱۰ هزار تومان است و هر كیلو از آن بطور میانگین ۱۳ هزار تومان قیمت دارد.