بررسی جزئیات بودجه ۹۸ اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین كالاهای اساسی، كوپن الكترونیكی صادر می شود

زیپو كالا: نمایندگان مجلس با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین كالاهای اساسی و دارویی با نرخ ارز ترجیحی موافقت كرده و مصوب كردند كه دولت از كوپن الكترونیكی برای تامین كالاهای اساسی استفاده نماید.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در بخش هزینه ای با ۱۵۸ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس بند مربوط به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین كالاهای اساسی را تصویب كردند.
طبق این مصوبه دولت مكلف است در سال ۱۳۹۸ مابه التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خودرا به شیوه زیر صرف پشتیبانی از معیشت مردم و پشتیبانی از تولید نماید.
۱: واردات یا خرید و پشتیبانی از تولید داخل و توزیع كالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشكی و نهاده های كشاورزی و دامی با نرخ ارز ترجیحی
۲: واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع كالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشكی و نهاده های كشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و پشتیبانی از تولید
۳. دولت از كالابرگ الكترونیكی برای تأمین كالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.
۴. دولت موظف به حسن نظارت بر اجرای این برنامه است و گزارش عملكرد خودرا هر سه ماه یك دفعه به كمیسیون های برنامه و بودجه، اقتصاد، كشاورزی و صنایع مجلس شورای اسلامی نمایش می كند.
قبل از این دو بار مجلس این بند را جهت بررسی بیشتر به كمیسیون تلفیق ارجاع داده بود.