وزیر صنعت اعلام كرد: لزوم اعتمادسازی برای مصرف كنندگان

به گزارش زیپو كالا وزیر صنعت، معدن و تجارت رقابت امروز شركت های دنیا را مسابقه ای میان برندها دانست و اظهار داشت: تقسیم بازار، امروز میان كشورها نیست.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، رضا رحمانی در مراسم دومین جایزه نشان تجاری برتر ایران كه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با اشاره به اینكه نشان های تجاری راهكاری برای اعتمادسازی میان مصرف كنندگان به حساب می آید، اظهار داشت: در دنیا اقتصادهای برتر رقابت خویش را میان برندهایشان شكل می دهند و این كشورها نیستند كه در بازارهای جهانی رقابت می كنند بلكه برندها نقش آفرین شده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: حالا در عرضه جهانی، كشورها با هم رقابت ندارند بلكه رقابت های خویش را از راه حضور برندها در بازارهای صادراتی به ثمر رسانده و بر روی ایجاد برندهای خود سرمایه گذاری می كنند.
به گفته رحمانی در برند اول دنیا متعلق به كشورهای توسعه یافته است كه نشانگر اهمیت این فاكتور در اقتصاد جهانی دارد.
همچنین محمدرضا مودودی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم اظهار داشت: امروز ۱۰۰ برند برتر جهان ۱۷۸۲ میلیارد دلار معادل ۱۱ درصد از كل صادرات جهان را شامل می شوند؛ این در شرایطی است كه ۱۰ برند اول تجاری دنیا ۵ درصد از كل صادرات دنیا را تشكیل می دهد.
وی با اشاره به اینكه سهم ایران با ۱.۲درصد از جمعیت جهان و ۱.۲ درصد جغرافیا و ۱.۲ تولید ناخالص داخلی جی دی پی كمتر از ۰.۳درصد صادرات دنیا را تشكیل می دهد، تصریح كرد: بر این اساس، باید بررسی شود كه كجای كار ایراد دارد، اظهار داشت: در نیم قرن گذشته ایران ۶.۶ برابر و هند ۱۳ برابر، مالزی ۲۰ برابر و چین ۶۰ برابر اقتصادشان رشد داشته است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تصریح كرد: در نیم قرن گذشته وضعیت واردات ما تغییر كرده و بیشترین واردات به كالاها و مواد اولیه اختصاص یافته؛ در صورتی كه در ۴ دهه گذشته در زمینه صادرات ۱۰ هزار درصد رشد را تجربه كرده ایم.