حمایت ۱۶۳ نماینده از خروج كشور از خام فروشی نفت و گاز و تشكر از زنگنه

زیپو كالا: ۱۶۳ نماینده مجلس با امضای اطلاعیه ای از بیژن نامدار زنگنه به علت خروج كشور از خام فروشی نفت و گاز از وی تشكر كردند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیانه مذكور را به این شرح قرائت كرد:
در آستانه ورود به چهل سالگی ورود به انقلاب اسلامی و با بزرگداشت دهه مبارك فجر و با اذعان به اینكه استكبار جهانی به سركردگی آمریكا و اذناب منطقه ای آن ضد منافع كشور عزیزمان ایران از هیچ دسیسه و دشمنی پرهیز نكردند به نحوی كه در یك فرآیند تدریجی در تدارك ضربه زدن به آن بوده و می باشند و روز به روز بر دامنه آن می افزایند تا با فشار اقتصادی بر مردم ایران و القا یاس و ناامیدی در جامعه حلقه های فشار بر ملت و نظام اسلامی را بیشتر و تنگ تر كنند. یكی از این عرصه ها صنعت نفت و گاز ایران می باشد كه بعنوان پیشران توسعه اقتصادی ایران هدف استكبار جهانی است كه در سال های اخیر به صورت مستقیم هدف تحریم ها و انواع تضییعات و كارشكنی ها بوده و می باشد. بدین سبب ظرفیت های توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور را محدود و مسدود كرده است.
توسعه گازرسانی به اقصی نقاط شهری و روستایی كشور كه در سال های اخیر روند رو به رشد و قابل تحسینی داشته است به نحوی كه قالب مردم ایران از نعمت گاز برخوردار بوده و علاوه بر آن با تأمین و جایگزینی سوخت مایع واحدهای بزرگ صنعتی بخصوص نیروگاه ها علاوه بر بهبود شاخص های زیست محیطی از راه صادرات فرآورده های نفتی بخصوص صادرات نفت گاز و نفت كوره شاهد خروج تدریجی كشور از خام فروشی می باشیم.
بدین وسیله ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رعایت انصاف و با نگاهی واقع بینانه از مقدورات داخلی و محدودیت های بیرونی در صنعت نفت از تلاش وزیر محترم نفت آقای مهندس زنگنه تقدیر و تشكر كرده و امیدواریم با اهتمام و تشریك مساعی مجلس و با تلاش روز افزون از راه رفع موانع و مرتفع ساختن نقصها و هم با استقامت و برون رفت از شرایط تحمیلی و تحریمی آمریكا و كشورهای همسو با آن شاهد شكوفایی بیشتر صنعت نفت و گاز كشور باشیم.