در جمع فعالان اقتصادی عنوان شد: دعوت وزیر اقتصاد سوریه از بخش خصوصی ایران برای بازسازی

زیپو كالا: وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با اشاره به اینكه فرصت های مناسبی جهت حضور سرمایه گذاران خارجی در این كشور فراهم گشته است، اظهار داشت: بخش خصوصی ایران می تواند از سوریه صادرات مجدد داشته باشد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، «سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دیدار با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: برگزاری كمیته اقتصادی سوریه سپس هفت سال بیان كننده اشتیاق دو طرف برای تسریع در تعاملات اقتصادی می باشد كه امیدواریم سطح روابط را به كیفیت روابط سیاسی دو كشور برسانیم.
وی اضافه كرد: همچون اهدافی كه در مسافرت هیئت اقتصادی سوریه به ایران دنبال می شود، تمركز بر رشد همكاری های تجاری است كه امیدواریم در جلساتی كه در آینده نزدیك در سوریه برگزار می شود، بتوانیم هیئت های تجاری دو طرف را روبروی هم بنشانیم.
الخلیل اشاره كرد: برگزاری چنین نشست هایی، فرصتی خواهد بود تا تاجران سوری فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های موجود در سوریه را به اطلاع همتایان خود برسانند البته فعالان اقتصادی ایران باز از راه وزارتخانه های ذیربط می توانند از این پروژه ها باخبر شوند.
وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه سرمایه گذاری در كشورش را فرصتی حائز اهمیت برای فعالان اقتصادی ایران دانست و اشاره كرد: طرف ایرانی می تواند با بهره برداری از امكانات موجود در شهرهای مختلف سوریه، در سرمایه گذاری های اقتصادی كه به سبب خرابی های موجود، فرصت آن فراهم شده، حضور یابد.
وی اظهار داشت: الان به سبب خرابی كارخانه ها در سوریه، زمینه تولید فراهم نیست و كمبودهایی در این عرصه وجود دارد كه امیدواریم بتوانیم این كمبودها را از راه تقویت تولید داخل و واردات جبران نماییم.
این مقام دولتی سوریه اشاره كرد: سوریه همین طور فرصت خوبی برای صادرات مجدد است و در این حوزه كشور ارزانی به حساب می آید ضمن اینكه معافیت هایی همچون معافیت های مالیاتی می تواند مشوقی برای سرمایه گذاران در اقتصاد این كشور باشد.