صعود قیمت طلای جهانی همزمان با افزایش تقاضا

به گزارش زیپو كالا قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا به علت نگرانی ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و نوسان بازارهای سهام كه تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را تقویت كرد، افزایش یافت.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۰.۷ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات روز گذشته تا مرز ۱۲۷۹ دلار پیش رفته بود.
در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با اندكی كاهش، به ۱۲۷۲.۷ دلار رسید.
به قول تحلیلگران، قیمت طلا از تقاضای خرید این فلز بعنوان یك دارایی امن در بحبوحه نگرانیها نسبت به سلامت اقتصاد جهانی و تشدید نوسان در داراییهای پرریسك، تقویت شده است.
اما آمار اقتصادی آمریكا و كاهش تنشهای تجاری میان آمریكا و چین، تقاضا برای طلا را محدود كرده است. آمار فروش در فصل تعطیلات كریسمس آمریكا نشان داد اعتماد مصرفی از نوسان اخیر بازارهای سهام آمریكا كاملا صدمه ندیده است و از جانب دیگر، گزارشهای رسانه ای حاكی از سفر یك تیم آمریكا به پكن برای انجام مذاكرات تجاری است كه تا حدودی خاطر سرمایه گذاران را آرام كرد.
برپایه گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا با دنبال كردن رشد شاخصهای وال استریت در روز گذشته، روز پنج شنبه روند افزایشی پیدا كردند.
ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۲.۰۵ درصد نسبت به ۷۷۴.۱۴ تن در روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹۰.۰۲ تن رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد كاهش، به ۱۴.۹۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۰۱.۲۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری بیشتر از یك درصد صعود كرد و ۱۲۶۸.۲۴ دلار معامله شد.