وزیر راه خبر داد؛ واردات لاستیك با ارز ۴۲۰۰ تومانی، تخصیص سهمیه در صورت حمل بار

زیپو كالا: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مقرر است لاستیك و مواد اولیه آن در زمره كالاهای اساسی تلقی شده و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد كشور شود.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینكه محصولاتی كه امروز در این نمایشگاه نمایش شده از محل ظرفیت های داخلی بوده و در خیلی از موارد در بخش حمل و نقل خوداتكا هستیم، اظهار داشت: این محصولات طرح های پژوهشی بوده اند كه به مرحله اجرا درآمده است.
وی افزود: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حمل و نقل از طرف دولت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. دولت امسال و سالهای آتی از حمل و نقل حمایت بیشتری خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: باید بتوانیم ناوگان حمل و نقل را شامل ناوگان ریلی بار و مسافر، ناوگان دریایی و همین طور ناوگان باری را به صورت متوازن توسعه دهیم.
وی با اشاره به اینكه تولیدكنندگان و خریداران بخش خصوصی محصولات حمل و نقل در طول نمایشگاه مذاكراتی با یكدیگر خواهند داشت، اظهارداشت: دولت باز از این خریدها و مذاكرات حمایت خواهد كرد؛ منابع پیش بینی شده از محل تسهیلاتی كه برای توسعه حمل و نقل در نظر گرفته ایم هم تولیدكننده و هم خریدار از این منابع و تسهیلات بهره مند خواهند شد.
اسلامی تصریح كرد: در شرایط كنونی و تحریم های ظالمانه مقابل كشور، نیاز داریم تا از تولید داخل حمایت كرده و كیفیت محصولات داخلی را جهت استفاده مصرف كنندگان و مردم ارتقاء دهیم.
وزیر راه و شهرسازی درباره مشكلات رانندگان اظهار داشت: رانندگان قشر زحمت كشی هستند كه ما همه مشكلات آنها به خصوص مسائل بیمه و كالاهای مصرفی آنها به خصوص لاستیك را مورد حمایت قرار خواهیم داد.
وی افزود: مقرر است با كمك تشكل های صنفی رانندگان، تهیه اقلام لازم برای آنها سرعت بگیرد.
به گفته اسلامی، بانك مركزی باز مقرر است به واردكنندگان لاستیك ارز اختصاص داده و دولت از تولیدكنندگان این كالا باز حمایت می كند تا این محصول با سرعت بیشتری در اختیار رانندگان قرار بگیرد.
وی اشاره كرد: قرار شد لاستیك و مواد اولیه تولید آن در زمره كالاهای اساسی قرار گرفته و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود اما نكته مهم این است كه لاستیك در صورت پیمایش خودرو و داشتن تن ـ كیلومتر و حمل بار از طرف رانندگان به آنها تعلق می گیرد. ضمن اینكه سازمان راهداری باز لاستیك را برمبنای سهمیه ای كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان اختصاص می دهد، میان رانندگان توزیع خواهدنمود.