تازه های دنیای موبایل؛ اولین گوشی گیمینگ با ۱۰ گیگابایت رم در راه می باشد

زیپو كالا: رقابت غول های بزرگ تلفن های همراه روزبه روز نزدیك تر می گردد و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه ها هستیم.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا و به نقل از “جی اس ام آرنا”، تابحال ۴۳ هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شده است و در بررسی مهم ترین رویدادهای موبایل در هفته ای كه گذشت با اخبار جدیدی مواجه می شویم. در این هفته، شیائومی با معرفی دو پرچمدار جدید به لیست محصولاتش خبرساز بود. اچ تی سی، Exodus 1 را عرضه نمود و تصاویر جدید از گوشی آنر Magic 2، هوآوی رونمایی گردید. خبرهای از عرضه گوشیهای A10 سامسونگ هم منتشر گردید. وان پلاس یكی از نخستین گوشیهای هوشمند۵G خویش را در سال اینده معرفی خواهد نمود و اپل خبرداد سی ام اكتبر از جدیدترین دستگاه های خود رونمایی می نماید و و در خبری اعلام گردید كه تولید گوشی Nokia 8 Sirocco متوفق می گردد.اگر به اخبار موبایل علاقه مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه ترین اخبار موبایل در هفته ای كه گذشت آگاه شوید.
پرچمدار شیائومی معرفی شد
سرانجام شركت چینی شیائومی، از گوشی می میكس ۳ بدون بریدگی نمایشگر و ۱۰ گیگابایت حافظه رم رونمایی نمود. شیائومی می میكس ۳ را می توان اولین گوشی به معنای واقعی تمام صفحه ساخت شیائومی دانست كه شركت سازنده آنرا به مكانیزم كشویی تجهیز كرده است. از تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ بهره گرفته كه آنرا ۶، ۸ یا ۱۰ گیگابایت حافظه رم همراهی خواهد نمود. در قاب پشتی این محصول شاهد به كارگیری دو حسگر ۱۲ مگاپیكسلی واید و تله فتو هستیم و این در شرایطی است كه دوربین سلفی هم از حسگرهای ۲۴+۲ مگاپیكسلی بهره می برد. ۴۷۵ دلار قیمت مدل پایه، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اندروید ۹ پای، پشتیبانی از شارژر بی‎سیم ۱۰ واتی و نسخه ای خاص با پشتیبانی از فناوری ۵ G هم از دیگر خصوصیت های ان است؛ البته این نسخه صرفاً در بازار كشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.
نخستین گوشی هوشمند دنیا با ۱۰ گیگابایت رم
شیائومی از اولین گوشی هوشمند دنیا با ۱۰ گیگابایت رم پرده برداشت. این گوشی Black Shark Helo نام دارد و مبتنی بر قابلیت گیمینگ توسعه یافته است. از پردازنده كوالكام اسنپ دراگون ۸۴۵ و از صفحه نمایش AMOLED به همراه دوربین اصلی دوگانه بهره می برد. ابعاد ۶.۰۱ اینچی آن با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ بدون بریدگی حاشیه حفظ شده است. نرخ رفرش همچنان ۶۰ هرتز است. این گوشی گیمینگ از پردازنده كوالكام اسنپ دراگون ۸۴۵ قدرت می گیرد و ۶ / ۸ گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی پیش فرض و ثابت ۱۲۸ گیگابایت دارد. البته نسخه سومی هم از این گوشی معرفی شده است كه ۱۰ گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی آن ۲۵۶ گیگابایت است. از دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۲ و ۲۰ مگا پیكسلی بهره می برد كه لنز ۱۲ مگا پیكسلی آن دیافراگم ۱.۷۵ دارد و از تراكم پیكسلی ۱.۲۵ میكرون بهره می برد. دوربین سلفی گوشی مذكور هم یك لنز ۲۰ مگا پیكسلی دارد كه از دیافراگم ۲.۲ بهره می برد. باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و از تكنولوژی شارژ سریع نسخه ۳.۰ پشتیبانی می كند.
گوشی HTC Exodus 1 رسما معرفی شد
شركت HTC اولین اسمارت فون مبتنی بر بلاك چین را به صورت رسمی معرفی نمود. قیمت این گوشی ۰.۱۵ بیت كوین و یا ۴.۷۸ اتریوم (معادل حدوداً ۹۶۰ دلار یا ۸۶۰ یورو به قیمت امروز) تعیین شده است و كاربران می توانند گوشیهای سفارش داده شده را از یك ماه آینده دریافت نمایند. كیف پول الكترونیك Zion محلی امن برای اطلاعات مالی و غیر مالی كاربران خواهد بود كه به صورت اختصاصی توسط تایوانی ها توسعه داده شده است. در اكسدوس ۱ از یك نمایشگر ۶ اینچ با رزولوشن۱۴۴۰p+ و چیپست SD845 به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده و در پشت دستگاه هم دوربین دوگانه ۱۶+۸ مگاپیكسلی و در جلو هم دوربین تك سنسوره ۸ مگاپیكسلی به كار رفته است. باتری دستگاه هم ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپرس ساعت دارد و بدنه دستگاه به استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 مجهز شده است.
تصاویر زنده گوشی آنر Magic 2 رونمایی شد
اخیرا تصاویری زنده از Magic 2 در صفحه شخصی Weibo زانیلیا ژائو، بازیگر مشهور چینی دیده شد. این دستگاه هوشمند جدید دارای چیپست پردازنده Kirin 980 خواهد بود كه سرعت پردازش آن تا ۲.۶ گیگاهرتز خواهد رسید. این پردازنده با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی همراه خواهد بود. صفحه نمایش Magic 2 به اندازه ۶.۴ اینچ و از جنس AMOLED با وضوح تصویر +FHD خواهد بود. این گوشی با دوربین اصلی سه گانه آماده و روانه بازار می گردد. حسگر دوگانه آن دارای قدرت های ۱۶ و ۲۴ مگاپیكسل خواهد بود و سومین دوربین هم ۱۶ مگاپیكسل قدرت خواهد داشت. در Magic 2 یك حسگر عادی، یك دوربین B/W و یك لنز تله فوتو خواهیم دید. این گوشی مقرر است با رابط كاربری EMUI 9.0 هوآوی مبتنی بر اندروید Pie روانه بازار شود و از GPS دو بانده پشتیبانی خواهد نمود. Magic 2 دارای یك باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز به شارژر ۴۰ واتی خواهد بود.
گلكسی اس ۱۰ در سه نسخه عرضه می شود
بلومبرگ مدعی است كه سامسونگ، پرچم دار بعدی خویش را در سه نسخه متفاوت با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش و دوربین زیر نمایشگر به همراه گوشی تاشدنی خود عرضه خواهد نمود. گلكسی S10 و S10 پلاس از صفحه نمایش خمیده OLED به همراه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت؛ پرچم دار بعدی سامسونگ از سه لنز برای دوربین اصلی و لنز ثابت زیر نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد نمود. معلوم نیست كه طراحی دوربین سلفی به صورت دقیق چگونه خواهد بود؛ بلومبرگ مدعی است كه سامسونگ درحال كار روی نسخه های آزمایشی S10 بدون جك هدفون است؛ اما به این مفهوم نیست كه تصمیم نهایی برای حذف جك هدفون در نسل بعدی پرچم دار خویش را گرفته است.
تولید اولین گوشی هوشمند ۵G وان پلاس در سال آینده
كوالكام علاوه بر معرفی تراشه اسنپدراگون ۶۷۵ برای پلت فرم گوشیهای هوشمند، در رویداد معرفی محصولات خود اعلام نمود كه حداقل دو گوشی هوشمند ۵G در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. یكی از این دو گوشی هوشمند ۵G احیانا توسط وان پلاس رونمایی می گردد. وی اعلام نمود كه كوالكام این آمادگی را دارد تا بزودی محصولاتی مبتنی بر فناوری ۵G به بازار عرضه نماید. انتظار می رود كه وان پلاس، پرچم دار خویش را در دو نسخه مختلف به بازار عرضه نماید. سامسونگ، لنوو، آنر، هواوی و ال جی هم وعده داده اند كه در سال ۲۰۱۹ میلادی، گوشیهای هوشمند خویش را با قابلیت اتصال به شبكه ی ۵G به بازار عرضه خواهد نمود.
چیپ ست جدید كوالكام دارای ۸ هسته پردازشی است. با استفاده از فناوری ساخت ۱۱ نانومتری موسوم به ۱۱LPP سامسونگ تولید می گردد كه در اصل تلفیقی از فناوری های ساخت ۱۴ و ۱۰ نانومتری است. این چیپ ست از مودم X12 LTE بهره می برد كه ضعیف تر از مودم X15 LTE بكار رفته در Snapdragon 710 است. از دیگر خصوصیت های Snapdragon 675 می توان موتور هوش مصنوعی، پشتیبانی از حافظه رم LPDDR4x و پشتیبانی از فناوی شارژ سریع +Quick Charge 4 را برشمرد.
تولید گوشی Nokia 8 Sirocco متوقف شد
گوشی یكی از جدیدترین محصولات بالارده شركت HMD Global به حساب می آید، اما با وجود گذشت ۸ ماه از معرفی آن، این شركت تصمیم گرفته تولید گوشی Nokia 8 Sirocco را متوقف نماید. در حالیكه هنوز معلوم نیست به چه علت HMD Global فروش گوشی Nokia 8 Sirocco را از دسترس خارج كرده، اما بعضی از خبرگزاری ها احتمال می دهند كه این مورد به گوشی آتی Nokia 8.1 مربوط می گردد. این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 710 استفاده می نماید و در كنار آن از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره خواهد برد. همینطور لنزهای دوربین دوگانه این گوشی توسط شركت زایس ساخته خواهند شد.
اپل در رویداد ۳۰ اكتبر از آیپد و مك بوك های جدید رونمایی می كند
برپایه شایعات اپل پنسیل جدید، فیس آی دی، لبه های نازك تر دستگاه، حذف دكمه هوم و قرار دادن یك پورت یو اس بی سی به جای پورت لایتنینگ اپل در دستور كار آن ها خواهد بود. خط مك هم یك به روزرسانی جدید دریافت می كند؛ سخت افزار جدیدی برای آی مك و مك مینی. هم چنین انتظار می رود كه یك مك بوك ارزان تر معرفی شود. در نهایت، اپل احیانا صفحه ی شارژ AirPower خود كه مدت هاست علاقه مندان اپل منتظر آن هستند را معرفی نماید. این صفحه می تواند آیفون، ایرپادها و اپل واچ شما را به صورت هم زمان شارژ كند. انتظار می رفت كه این شارژر تا به الان معرفی شده باشد، اما اپل راجع به شارژر تاكنون چیزی نگفته است. ایرپادها هم امكان دارد یك به روزرسانی دریافت نمایند و احیانا در همین سه ماهه آخر ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ هم عرضه شوند.