افزایش صادرات نفت آمریكا به ۴ میلیون بشكه تا دو سال دیگر

زیپو كالا: صادرات نفت آمریكا با افزایش تولید نفت شیل در منطقه پرمیان باسین، امكان دارد تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۹ میلیون بشكه در روز افزایش پیدا كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، هیوستون كرونیكل به نقل از “اس اند پی گلوبال پلاتس” نوشت: برآورد می گردد صادرات نفت آمریكا در سال میلادی آینده به ۲.۲ میلیون بشكه در روز صعود كند.

بنا بر آمار ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریكا، صادرات نفت آمریكا برای اولین بار در ماه مه امسال از مرز ماهانه ۲ میلیون بشكه در روز عبور كرد و صادرات این كشور در ماههای ژوئن و ژوییه بالای ۲.۱ میلیون بشكه در روز بود و میزان صادرات در ژوئن به ركورد ۲.۲ میلیون بشكه در روز رسید.

از زمانی كه آمریكا در اواخر سال ۲۰۱۵ به ممنوعیت چهار دهه ای صادرات نفت تمام كرد، صادرات این كشور روند افزایشی را سپری كرده است و با كمك بالا رفتن قیمتهای نفت كه به فعالیت صنعت شیل رونق دوباره ای بخشید، روند رشد صادرات آمریكا در یك سال و نیم گذشته ادامه پیدا كرده است.

همزمان تولید در منطقه پرمیان هم جهش یافته و بنا بر برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریكا، ۳.۴۲۷ میلیون بشكه در روز در سپتامبر بود و در اكتبر به ۳.۴۵۸ میلیون بشكه در روز افزوده می شود.

با این حال تولید پرمیان در تگزاس غربی و نیومكزیكو از ظرفیت خطوط لوله فراتر رفته و روند انتقال نفت به منطقه گلف كاست مكزیك را مختل كرده است.

طبق گزارش گروه مالی سیتی گروپ، تا زمانی كه این محدودیت ها رفع گردد، ذخایر نفت در كاشینگ اوكلاهاما امكان دارد رشد كند چونكه مسیر به كاشینگ به اندازه گلف كاست محدود نیست. اد مورس، مدیر تحقیقات كالای سیتی گروپ پیش بینی نمود افزایش ذخایر در كاشینگ امكان دارد قیمت نفت آمریكا را تحت فشار نزولی بیشتری قرار دهد و اختلاف قیمت پایه نفت آمریكا با نفت برنت را به ۱۵ دلار در هر بشكه برساند كه بزرگترین اختلاف قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۳ خواهد بود.