رئیس كل بیمه مركزی: صنعت بیمه باید از خودتحریمی پرهیز كند

زیپو كالا: رئیس كل بیمه مركزی اظهار داشت: رشد صنعت بیمه در هر شرایطی اولویت ماست و برای ارتقای این صنعت از تمامی ابزارها و راهكارهای موجود استفاده خواهیم كرد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از بیمه مركزی، غلامرضا سلیمانی اضافه كرد: حضور صنعت بیمه در بازارهای بین المللی با وجود محدودیت ها و تحریم ها امكان پذیر است و می توان با بازارسازی های جدید، اهداف توسعه ای را دنبال كرد.
رییس كل بیمه مركزی با تاكید بر این نكته كه «خودتحریمی» از آفت های جدی اقتصاد كشور است، خاطرنشان كرد: ما نباید به محدودیت ها دامن بزنیم و زمینه های انزوای بیشتر را رقم بزنیم.
وی تصریح كرد: حضور پررنگ ما در مجامع بین المللی صنعت بیمه یك لزوم است و این نكته را در نظر داشته باشید كه ظرفیت های بیمه ای كشور ما جذابیت های خاص خودش را دارد.
رییس كل بیمه مركزی از بیمه مركزی بعنوان رهبر صنعت بیمه یاد كرد و اضافه كرد: نهاد ناظر اعتقاد دارد بازار اتكایی در اختیار شركت های بیمه ای قرار بگیرد و البته اگر ظرفیت خالی در حوزه پوشش ریسك وجود داشت بیمه مركزی ورود خواهد نمود.
سلیمانی ظرفیت های صنعت بیمه در كشور را برشمرد و خاطرنشان كرد: صنعت بیمه نباید در برابر تحریم ها منفعل عمل كند و با تاكید بر خلاقیت و نوآوری می توان در بازارهای بین المللی نقش آفرینی كرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بدنه كارشناسی را مهمترین بخش در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دانست و اضافه كرد: مجموعه بیمه مركزی بعنوان نهادی دانش بنیان قبل از انگیزه های مالی و كسب درآمد به توسعه نیروی انسانی می اندیشید و تشنه دیدگاه های كارشناسانه است.