علی بابا پردازنده های هوشمند تولید می كند

زیپو كالا: شركت چینی علی بابا می خواهد اولین تراشه پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی خویش را تا سال آینده میلادی به بازار روانه كند تا به توسعه خدمات ابری و اینترنت اشیاء بپردازد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت Firstpost، شركت علی بابا كه نمونه چینی شركت آمریكایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش كشاندن آن وارد این عرصه شد، توانسته است سهم قابل توجهی از خرید و فروش های آنلاین و الكترونیكی جهان را به خود اختصاص دهد.

علی بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط جك ما، تاسیس شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون و خرده فروشی الكترونیك در سراسر جهان بپردازد و سلطه رقیب آمریكایی خود یعنی آمازون را به چالش بكشاند.

حالا به نظر می آید كه این شركت به منظور توسعه فعالیت و محصولات در حوزه هوش مصنوعی، خدمات ابری و اینترنت اشیاء تصمیم گرفته است كه وارد تولید تراشه پردازنده های اختصاصی شود تا توسط شركت های تولیدكننده مرتبط مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین به نظر می آید كه تراشه های پردازنده اختصاصی علی بابا در نیمه دوم سال آینده ۲۰۱۹ میلادی رونمایی و روانه بازارهای جهانی شود. این تراشه ها كه احیانا AliNPU نام خواهند داشت، از قابلیت های متعددی همچون امكان استفاده در خودروهای خودران، شهرهای هوشمند و وسائل حمل و نقل هوشمند پشتیبانی خواهند كرد.

جف ژانگ – مدیر بخش تكنولوژی شركت چینی علی بابا – در این باره خاطرنشان كرده است: ما باور داریم كه پیشرفت های روزافزون ما در بخش تراشه های پردازنده، فعالیت های علی بابا در بخش هوش مصنوعی و سایر تكنولوژی های جدید را گسترش خواهد بخشید كه این امر درنهایت به ارتقای جایگاه ما در بین رقبای جهانی خواهد انجامید.

وی در انتها سخنانش همینطور تایید نمود كه تراشه های پردازنده علی بابا در نیمه دوم سال آینده ۲۰۱۹ میلادی راهی بازار خواهد شد.