وزیر صنعت: مبحث احتكار خودرو كذب است

زیپو كالا: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از ایران خودرو تبریز اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در خصوص احتكار خودرو از جانب خودروسازان كذب است و تصاویر منتشره از پاركینگ خودروسازان مربوط به خودروهایی است كه كسری قطعه دارند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری اظهار نمود: مبحث احتكار خودرو از جانب خودروسازان همچون احتكار ۸۸۴۵ دستگاه خودرو در ایران خودرو تبریز غیركارشناسی و نادرست است چونكه بررسی ها نشان داده است این خودروها به علت كسری قطعات در كارخانه ها باقی مانده اند.
وی با اشاره به اینكه با عنایت به تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو در هر یك از خودروسازان بزرگ، وجود چند هزار دستگاه خودرو در پاركینگ خودروسازان طبیعی است، تصریح كرد: بخشی از مشكل تامین قطعات به تحریم باز می گردد كه خودروسازان نسبت به تامین قطعات از منابع جایگزین اقدام نموده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت كه با شبكه خبر سیما گفت وگو می كرد، افزود: تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروها عموما به علت عدم تامین برخی قطعات خاص مانند ایربگ بود كه باید با استفاده از واردات تامین گردد.
وی ادامه داد: مواد اولیه تولید برخی قطعات خودرو همچون ایربگ وارداتی است كه مشكلاتی در تامین آن ها بوجود آمده بود كه در حال برطرف شدن است.
شریعتمداری با اشاره به اینكه مقدمات تامین قطعات مورد نیاز خودروهایی كه در پاركینگ ایران خودرو تبریز هستند، فراهم گشته است، خاطرنشان كرد: این خودروها در سریع ترین زمان ممكن تكمیل شده و تحویل مشتریان می گردد.
وی تصریح كرد: حدودا تمام خودروهای موجود در پاركینگ خودروسازان فروخته شده اند و خودروساز باید بابت تاخیر در تحویل آن ها جریمه بدهد، ازاین رو در این شرایط احتكار خودرو از نظر منطقی هم توجیهی ندارد.