ایجاد مكانیزم تعیین ارزش اسمی پول چین؛ بسته جدید حمایتی یوان، دلار را زمین زد

زیپو كالا: تولید مكانیزم تعیین ارزش رسمی یوآن به صورت روزانه از جانب بانك مركزی چین منجر به كاهش ۱.۳ درصدی ارزش دلار در برابر یوآن شد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، وال استریت ژورنال نوشت: به دنبال اعلام واحد تجارت ارز در بانك مركزی چین در خصوص تنظیم ساز و كاری برای تعیین ارزش رسمی یوآن به صورت روزانه در جهت جلوگیری از كاهش ارزش یوآن، پول چین در برابر دلار آمریكا با رشد قابل توجهی روبرو شد.
بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته هر ۶.۸۰۹۷ یوآن به ازای یك دلار رسید كه حاكی از كاهش یك درصدی ارزش دلار آمریكا در برابر یوآن دارد و در بازار فراساحلی تجارت ارز هم دلار با كاهش ارزش ۱.۳ درصدی در برابر یوآن روبرو شد.
اتخاذ این تصمیم از جانب بانك مركزی چین درست چند روز بعداز مذاكرات تجاری پكن-واشنگتن به میان آمد. این مكانیزم می تواند از سقوط ناگهانی ارزش یوآن در برابر دلار آمریكا جلوگیری كند و بعنوان یك عامل بازدارنده در برابر نیروهای بازار عمل كند.
بر پایه این گزارش، در اوایل ماه جاری میلادی بانك مركزی چین اعلام نموده بود كه ارزش یوآن را كاهش نمی كند تا بعنوان ابزاری برای مقابله با جنگ تجاری با آمریكا از آن بهره برد.