وزیر نیرو در بازدید از سد گلورد نكا: ۶۸ پروژه آب و برق در استان مازندران در دست اجراست

زیپو كالا: وزیر نیرو در بازدید از سد گلورد اظهار داشت: به صورت كلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان مازندران در حال اجراست كه به صورت متوسط تابحال ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح ها به بهره بر داری برسد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، رضا اردكانیان در دومین روز سفر خود به استان مازندران امروز در حاشیه بازدید از سد گلورد نكا در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از افتتاح و بهره برداری چند پروژه این استان و این كه مردم مازندران از به ثمر رسیدن این پروژه ها رضایتمند هستند، اظهاركرد: توفیقی حاصل شد كه با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین مربوطه بتوانیم طی این دو روز پروژه هایی را در جهت خدمت رسانی به مردم مازندران افتتاح نماییم.
وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از طرح های اجرا شده در استان مازندران اظهار داشت: به صورت كلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان در حال اجرا می باشد كه به صورت متوسط تابحال ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح ها به بهره برداری برسد.
اردكانیان با اشاره به اینكه اجرای این گونه پروژه ها تاثیر مهمی در وضعیت استان خواهد داشت، افزود: طی روز گذشته و امروز از ۱۳ پروژه بازدید لازم به عمل آمد كه در این بازدیدها پروژه هایی افتتاح و به بهره برداری رسید و طرح های دیگر هم عملیات اجرایی آن شروع شد.
وزیر نیرو به پروژه مهم استان، اشاره و تصریح كرد: همچون پروژه های مازندران در بخش برق، نیروگاه كاسپین بود كه نخستین نیروگاه گازی كلاس F كشور به حساب می آید كه بیشترین راندمان را خواهد داشت، با عنایت به مختصات نیروگاه بخصوص در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن هم هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید.
وی افزود: همینطور ۳ پست به بهره برداری رسید كه دستاورد مهمی در كنترل ولتاژ یا كاهش افت ولتاژ برق دارد و می توان در این خصوص اظهار داشت كه این ۳ پست در جهت آسایش مردم و صدمه ندیدن ادوات برقی نقش به سزایی دارند.
اردكانیان با اشاره به این كه بخش آب هم برنامه ما در این حوزه هم گسترده است، خاطرنشان كرد: هم اكنون دو تصفیه خانه مهم آب یكی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همینطور تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری در حال اجرا می باشد و امیدواریم این طرح ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذرماه امسال آن ها را به بهره برداری برسانیم.
استاندار مازندران اظهار داشت: با افتتاح نیروگاه برق سیكل تركیبی نوشهر افت ولتاژ برق در مازندران از بین می رود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در مراسم افتتاح نیروگاه برق سیكل تركیبی نوشهر با اشاره به این كه متوسط انرژی تولید سالانه نیروگاه نوشهر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مگاوات در سال است، خاطرنشان كرد: با افتتاح این پروژه افت ولتاژ برق در مازندران از بین می رود و مردم به سهولت این مورد را لمس می كنند.
استاندار مازندران با تاكید بر مصرف بهینه انرژی برق اظهار داشت: سازگاری با محیط زیست با بیشترین راندمان مطابق با تكنولوژی روز از خصوصیت های پروژه كاسپین است. نیروگاه سیكل تركیبی ۴۶۰ مگاواتی تك محوره كاسپین نوشهر با راندمان۵۹ درصد تولید شده و ظرفیت واحد گازی ۳۱۰ مگاوات و ظرفیت واحد بخار آن ۱۵۰ مگاوات است.

همچنین با حضور وزیر نیرو، نیروگاه مقیاس كوچك طبرستان واقع در شهرك صنعتی ساری به بهره برداری رسید.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، نیروگاه مقیاس كوچك طبرستان شهرك صنعتی ساری ۲۹ مگاواتی، دارای سه دستگاه مولد وارتسیلا، هر یك به قدرت ۹.۷ مگاوات و با راندمان بسیار مطلوب است. این نیروگاه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی احداث شده است.
كمك به تولید برق شبكه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی خصوصاً رفع كمبود تولید و خاموشی شهرستان سیمرغ، كاهش تلفات شبكه توزیع و فوق توزیع و بهبود راندمان تولید و افزایش مشاركت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای استان همچون اهداف ساخت این نیروگاه مقیاس كوچك به حساب می آید. همینطور تقویت پدافند غیرعامل، بهبود ولتاژ برق مشتركین منطقه و تولید اشتغال مستقیم برای ۲۳ نفر نیروی تحصیل كرده منطقه از اهداف و آثار اجرای این نیروگاه به حساب می آید.
نیروگاه مقیاس كوچك طبرستان با ظرفیت ۲۹ مگاوات، با مجوز شركت برق منطقه ای مازندران و توسط شركت باران نیرو بشل در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع به اجرا درآمده است.