در معاملات بازار سرمایه رخ داد صف خرید سهام برای همه منهای خودرویی ها

زیپو كالا: امروز بورس تهران شاهد صف های پایدار خرید در خیلی از نمادها همچون فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بود، اما خودرویی ها مخالف جریان بازار با افت قیمت رو به رو شدند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، نوسانات قیمت دلار در بازار غیر رسمی بار دیگر سبب شده بورس تهران نوساناتی غیر معمول داشته باشد. به صورتی كه شاخص كل امروز هم بارها كانال شكنی و به تراز ۱۱۲ هزار واحدی نزدیك شد.

امروز شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۰۷۷ واحد رشد كرد و به رقم ۱۱۱ هزار و ۸۷۷ واحدی رسید. همینطور شاخص كل هم وزن با ۶۷ واحد رشد به رقم ۱۸ هزار و ۳۴۹ رسید.

شاخص آزاد شناور با ۳۰۳۱ واحد افزایش در تراز ۱۲۰ هزار و ۸۹۷ واحدی نشست و شاخص بازار اول و دوم هر یك به ترتیب ۲۲۳۹ و ۶۲۶۲ واحد رشد كردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مباركه اصفهان، ملی صنایع مس ایران هر یك به ترتیب ۳۸۹، ۳۵۷ و ۲۱۵ واحد به رشد شاخص های بازار سرمایه كمك كردند، اما در طرف مقابل ایران خودرو، شركت ارتباطات سیار ایران و سایپا از معدود نمادهایی بودند كه در جهت كاهش شاخص های بازار عمل كردند.

امروز در خیلی از گروه ها همچون نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی شاهد صف پایدار خرید بودیم. بعنوان نمونه در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس كه سهمش در بازار دوم بورس مورد داد و ستد قرار می گیرد، حجم خرید بیش از یك میلیون سهم را در قیمت حدود ۶۳۱ تومان شاهد بودیم. در این نماد ۶۳ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و حدود ۳۷ درصد مربوط به افراد حقوقی بود. در گروه محصولات شیمیایی روند افزایش قیمت ها آنچنان بود كه خیلی از سهم ها توانستند تا مرز ۵ درصد رشد قیمت را تجربه كنند.

اما گروه خودرو و ساخت قطعات امروز مخالف جریان بازار یكدست افت كردند و نمادهای مهمی همچون سایپا و ایران خودرو در این گروه بیشترین تاثیر كاهنده را روی شاخص های بازار داشتند. در این گروه شاهد كاهش قیمت سهم ها گاها تا بیش از ۴ درصد بودیم. روز گذشته خبری به نقل از مدیران اجرایی رنو منتشر گردید كه گفته بود این شركت ایران را ترك خواهد نمود. این خبر كه بر خلاف اعلام موضع رسمی این خودروساز فرانسوی بود، سبب واكنش منفی سهامداران خودرویی و افزایش عرضه نسبت به تقاضا در بازار سهام شد.

در گروه فلزات اساسی هم قیمت سهم ها امروز رو به افزایش بود به صورتی كه بیشتر سهم های این گروه توانستند تا سقف ۵ درصد رشد قیمت را تجربه كنند. همینطور سهم هایی در این گروه هم با صف خرید همراه بودند.

در گروه فرآورده های نفتی، كك و سوخت هسته ای هم روند قیمت سهم ها امروز افزایشی بود و تعدادی از آنها هم توانستند بیش از ۴ درصد رشد قیمت را به ثبت برسانند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۲۳ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۳ هزار و ۸۲۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفكس هم امروز در روندی بی سابقه ۴۲.۶ واحد رشد كرد و تا رقم ۱۲۷۵.۱ افزایش پیدا كرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۷ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی بود.