اطلاعیه جدید توانیر؛ یك هفته گرم پیش رو داریم، نیازمند همكاری بیشتر مردم هستیم

زیپو كالا: شركت توانیر به دنبال پیش بینی های جدید هواشناسی در خصوص افزایش دمای هوا در هفته جاری، اطلاعیه جدیدی را صادر كرد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، شركت توانیر با صدور اطلاعیه ای، ضمن تشكر از تعامل و همكاری تمامی هموطنان و مشتركان گرامی و عذرخواهی مجدد به علت محدودیت های به وجود آمده در شبكه برق اعلام نمود: بر مبنای پیش بینی های صورت گرفته، از امروز ۳۰ تیرماه تا آخر هفته جاری، هوای بسیار گرمی را در همه نقاط كشور به جز نوار شمالی، شاهد خواهیم بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدون شك در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به كمك و همیاری همه مردم عزیز در مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
شركت توانیر در ادامه این اطلاعیه آورده است: از این رو از آحاد مردم عزیز كشور در بخش های مختلف خانگی، تجاری ( بخصوص اصناف و كسبه)، مجتمع های تولیدی و صنعتی و كشاورزان تقاضا داریم تا با پیش گرفتن راهكارهای مدیریت مصرف برق بخصوص در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳)، كاركنان صنعت برق را تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی، در عرضه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز محدودیت های خاموشی ناخواسته كه به علت افزایش بیش از اندازه مصرف برق رخ می دهد، جلوگیری نمایند.
خاطرنشان می سازد كه با بكار بستن راهكارهای ذیل، كاهش ۱۰ درصدی مصرف برق كاملا قابل دسترسی است.
راهكارهای ساده برای كاهش مصرف برق:
• در ساعت های اوج بار (پیك مصرف) تا حد امكان در كولرهای آبی از دور كند استفاده نماییم.
• در صورت استفاده از كولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم نماییم. در ساعات های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به ازای هر دو ساعت، كولر را نیم ساعت خاموش كنید.( زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشتركان كمك شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبكه برق خواهد نمود.)
• هنگام استفاده از كولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امكان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به صورت همزمان استفاده نكنیم.
• استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیك منتقل نماییم.
• خاموش كردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.