با اشاره به گزارش رییس جمهور درباره تخلف در واردات خودرو پارسایی: رییس جمهور گزارش كاملی برای مقابله با مافیای خودرو دریافت كند

زیپو كالا: یك عضو هیات رییسه كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت كه رییس جمهور باید گزارش كاملی از وضعیت خودروهای داخلی و خارجی را از وزرای مربوطه و دستگاه های نظارتی دریافت كند تا زمینه مقابله با مافیای خودرو فراهم گردد.

بهرام پارسایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش اخیر رییس جمهور درباره تخلفات صورت گرفته در واردات خودرو، اظهار نمود: از سال قبل كه سایت ثبت سفارش خودرو بسته شد و پول های كلان باد آورده به جیب عده ای سودجو ریخته شد، ما بارها تاكید كردیم كه در بحث واردات خودرو و تولید فساد وجود دارد اما متاسفانه گوش شنوایی نبود. الان هم خوب است كه دولت به این نتیجه رسیده گرچه قدری دیر شده است.

وی اضافه كرد: ما بارها در كمیسیون اصل ۹۰ جلساتی در این باره تشكیل دادیم و از مسئولین مربوطه هم دعوت كردیم، همان موقع باید جلوی این اقدامات گرفته می شد اما متاسفانه برخوردی صورت نگرفت. حالا هم دولت در جایی كه باعث خروج ارز از كشور شده احساس خطر كرده در صورتی كه در بخش خودروی داخلی وضعیت بدتر از واردات است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: خودروسازان داخلی ارز دولتی را برای واردات قطعات دریافت می كنند اما قیمت نهایی خودرو را حتی بالاتر از نرخ ارز آزاد تعیین می كنند. لازم است گزارش كامل و جامعی در این رابطه داده شود.

پارسایی خاطرنشان كرد: مصوبه دولت برای بستن ثبت سفارش خودرو سبب شد بازار خودروهای داخلی انحصاری تری شود و رقابت از بین برود. ما بارها اشاره كردیم كه در صنعت خودرو مافیا وجود دارد كه دولت هر چند دیر هنگام اما به آن واكنش نشان داد.

این عضو هیات رییسه كمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار نمود: حالا هم رییس جمهور باید گزارش جامعی از وزرای مربوطه بخواهد آن هم نه تنها بحث واردات خودرو كه به خاطر آن ارز از كشور خارج می شود، بلكه این گزارش باید صنعت خودرو را در بر بگیرد باآنكه ۲۰ درصد خودروسازی مالكیتش با دولت می باشد و نكته حائز اهمیت این است كه گزارش سالمی به دست دولت برسد.

وی با تاكید بر لزوم دریافت گزارش سازمان بازرسی به مجلس در این باره، اظهار نمود: امیدواریم وزارتخانه های مربوطه گزارش جامعی را به رییس جمهور بدهند تا شاید در جهت رضایت عمومی گام برداریم. هم اكنون شاهد نارضایتی عمومی در زمینه قیمت خودروهای داخلی و خارجی هستیم و این بعنوان یك دغدغه از حقوق شهروندی مردم است كه امید داریم با تهیه یك گزارش جامع از اجحافی كه در حق مردم می گردد جلوگیری شود و زمینه مقابله با مافیای خودرو فراهم گردد.