امسال انجام می شود؛ ورود ۱۰۰ واگن مسافری و ۲۸۰۰ واگن باری به ناوگان ریلی

زیپو كالا: معاون امور ناوگان شركت راه آهن اظهار داشت: مقرر است امسال ۱۳۴ دستگاه لكوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری و ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری و ریل باس به ناوگان ریلی اضافه شود.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی تفقدی با اشاره به برنامه سال ۹۷ شركت راه آهن در بخش ناوگان تصریح كرد: شركت راه آهن در نظر دارد در قالب یك برنامه عملیاتی ۱۳۴ دستگاه لكوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری، ۵۴ دستگاه واگن مسافری بین شهری و ۴۶ دستگاه ریل باس به ناوگان ریلی اضافه كند.
وی اضافه كرد: با عنایت به ظرفیت جابه جایی ۸۲ میلیون تن بار، ۱۵ میلیون نفر مسافر بین شهری و حمل ۷ میلیون نفر مسافر حومه ای تحقق این برنامه می تواند به تسهیل جابه جایی بار و مسافر و افزایش ظرفیت های حمل كمك شایانی كند.
معاون ناوگان شركت راه آهن با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده ریلی بیان داشت: هم اكنون با عنایت به حساسیت بیشتر واگن های مسافری و جهت تولید ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج كردن واگن های مسافری با سن بالا از سال ۱۳۹۴ در دستور كار این معاونت قرار گرفته و تا انتهای سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۱۵ دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.
وی اضافه كرد: با این كار سن متوسط واگن های مسافری حدود ۱۰ سال كاهش یافته است و طبق برنامه آخر تیرماه ۱۳۹۷ حد اغلب ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج می گردد كه بر این اساس در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر واگن های مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.
تفقدی با اشاره به اینكه هدف بلندمدت شركت راه آهن در بخش ناوگان، كاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا ۱۵ سال است اظهار داشت: در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر لكوموتیو در گردش به ۳۱.۵۷ سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به ۲۲.۶۵ سال خواهد رسید.