پروتكل ها برای سفرهای خوزستان جواب داد

برمبنای آخرین اطلاعات و گزارش های پخش شده، گرچه تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف در هفته گذشته افزایش ۱۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته اما این آمار برای استان خوزستان که پروتکلهای سختگیرانه ای اعمال شد، جواب داد و میزان تردد انواع وسایل نقلیه در هفته گذشته ۱۴ درصد کمتر شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، برمبنای تازه ترین گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور، در بازه زمانی هشتم تا ۱۴ اسفند ماه روزانه به صورت متوسط یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۷۴ وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور تردد انجام داده اند که این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۸ درصد و نسبت به زمان مشابه هفته گذشته (یکم تا هفتم اسفند ماه) چهار درصد افزایش داشته است.

همچنین این عدد برای انواع وسایل نقلیه سبک مانند سواری ها ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته و چهار درصد افزایش را نسبت به هفته نخست اسفند ماه تجربه کرده است.

سفرهای خوزستان کاهش یافت

آمارهای تردد در هفته مورد بررسی نشان میدهد که تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به هفته دوم اسفند ماه در سال قبل ۵۱ درصد برای استان گلستان، ۳۶ درصد برای استان اردبیل، ۳۳ درصد برای استان گیلان و ۲۸ درصد برای استان مازندران افزایش یافته است.

تردد استان خوزستان بیشترین میزان کاهش را با منفی ۱۴ درصد در هفته مورد بررسی نسبت به زمان مشابه سال قبل تجربه کرده و بعد از این استان چهار محال بختیاری و یزد هر کدام با هشت درصد کاهش تردد در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

البته ترددهای استان خوزستان نسبت به هفته نخست اسفند ماه نیز روند کاهش را نشان میدهد که ۱۳ درصد افت داشته است و درگیر استان های جنوبی نیز حدودا همین وضعیت را تجربه کرده اند چونکه ترددهای استان هرمزگان و بوشهر در هفته گذشته نیز در مقایسه با هفته نخست اسفند ماه به ترتیب دو و پنج درصد کاهش یافته است اما نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش چهار و پنج درصدی را نشان میدهد.

آمارها نشان میدهد در بازه زمانی مورد بررسی مجموعا هشت میلیون و ۶۰۰ هزار پلاک یکتا مشاهده شده است که از این مقدار حدود دو میلیون پلاک یکتا با مبداء تهران و البرز بوده اند.

بیشترین تخلیه وسایل نقلیه مختلف در تهران و البرز مربوط به هفتم اسفند ماه با ۹۷ هزار و ۵۶۵ دستگاه است که عمدتاً در استان های مازندران، اصفهان، قم، خراسان رضوی و لرستان مشاهده شده اند. همین طور در همین بازه زمانی (هشتم تا ۱۴ اسفند ماه) بیشترین انباشت وسایل نقلیه مختلف در استان مازندران با ۳۳ هزار و ۸۲۷ وسیله نقلیه با پلاک های غیر بومی و عمدتاً مربوط به استان های تهران، البرز، فارس، گلستان، خراسان رضوی و گیلان بوده است.