وزیر كار: اورژانس كسب و كار، محلی برای رفع مشكلات واحدهای تولیدی است

به گزارش زیپو کالا وزیر کار از افتتاح اوژانس کسب و کار اطلاع داد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی باید محلی برای دریافت کمک داشته باشند تا  با رفتن به آنجا مشکلشان حل شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در مراسم اولین مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار، عنوان کرد: پیشگیری از ریزش نزدیک به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی موجود، جهاد بزرگی است و امروز این کار از دست جوانان فرهیخته و اندیشمند کشور برمی آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: گزارش اورژانس کسب و کار قابلیت عرضه در دولت را دارد، ازاین رو باید ارتباط تنگاتنگی بین اورژانس کسب و کار و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به وجود بیاید تا این مجموعه به رسمیت شناخته شود. واحدهای تولیدی همانند یک موجود زنده طول عمر مشخصی دارند و باید خویش را متناسب با زمان تغییر دهند.
وی افزود: همواره یکی از نقصها کار این است که با معضلات کسب و کارها دیر آشنا می شویم، ازاین رو مجموعه کسب و کارها چاره جویی های متنوع نیاز دارند.
شریعتمداری اطلاع سریع از نقصها موجود را مورد تاکید قرار داد و بیان نمود: واحدهای تولیدی باید محلی برای دریافت کمک داشته باشند تا با رفتن به آنجا مشکلشان حل شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مرکز اورژانس کسب و کار با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ به مثابه یک دستاورد پرارزش افتتاح شد؛ حالا وظیفه ما این است که از این نهال نوپا حمایت و صیانت نماییم.
شریعتمداری با تکیه بر این که باید همکاری تنگاتنگی برای حفاظت از این مرکز صورت گیرد، تصریح کرد: جدا از تأمین منابع باید هدف این باشد که این مجموعه مؤثر عمل کند و برای جامعه مخاطب خود که واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان هستند مفید واقع شود. باید در شرایط تحریم با عزت کار نماییم تا بتوانیم برای تسهیل اشتغال و کسب و کار مردم خدمتی انجام دهیم.
برای صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم
در ادامه این مراسم عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در نظام حکمرانی که در کشور جاری است بین حوزه سیاست گذاری و نتیجه فاصله وجود دارد که برای پر کردن این خلأ نهادهایی باید در نقش پلت فرم ایجاد شوند.
وی اضافه کرد: با این رویکرد و با تاکید وزیر کار برای صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم تا با در حوزه حفظ اشتغال برای جامعه هدف خود مفید باشد.
منصوری خاطرنشان کرد: ما در این عرصه علاوه بر توسعه کسب و کار بنا داریم به حوزه مشاغل خرد و خانگی هم توجه ویژه داشته باشیم که البته این طرح یعنی طرح پشتیبانی از مشاغل خرد و خانگی ابتدا به صورت پایلوت اجرا شد و سپس در سرتاسر کشور به اجرا درآمد و هم اکنون همکاران من تثبیت توسعه کسب و کار خرد و خانگی را در پیش گرفته اند و مطمئن هستم این برنامه ها نهادینه می شود.
گفتنی است، اورژانس کسب و کار بخشی از ساز و کار مرکز فرماندهی و کنترل سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور بوده که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورای عالی اشتغال) مستقر شده و در جهت برنامه حفظ، تثبیت و صیانت از اشتغال نیروی کار کشور تنظیم شده است.

منبع: