معاون وزیر صمت: باید بر تامین نیاز بازار كشورهای دوست و همسایه تمركز نماییم

به گزارش زیپو کالا معاون وزیر صمت با تاکید بر شناخت دقیق از بازار کشورهای دوست و تمرکز بر چگونگی تامین نیازهای آنها، اظهار داشت: باید از علم روز در مبادلات اقتصادی خصوصاً در دوره کرونا، برای توسعه تجارت استفاده نمود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت صمت، برات قبادیان در مراسم افتتاحیه نشست راهبردی مبادلات اقتصادی در راه جاده ابریشم، با تمرکز بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، بر استفاده از علم روز در مبادلات اقتصادی خصوصا در وضعیت کنونی کرونا برای توسعه تجارت کشور اصرار کرد.

وی درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده سازی نظام دیجیتالی در توسعه تجارت، اظهار داشت: امروز بازاریابی دیجیتال، گمرک دیجیتال، بارانداز دیجیتال، انبار دیجیتال، توزیع و پخش دیجیتال توانسته است با تجمیع درخواست ها و مبادلات اقتصادی مشابه، هزینه های تجارت را کاهش داده و منفعت بیشتری را عاید کشورهای با دانش نماید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت افزود: خوشبختانه وزارت صمت در این عرصه گامهای خوبی برداشته و توانسته ایم ازسامانه های مختلفی در این خصوص بهره برداری نماییم. قبادیان اظهار داشت: آنچه برای کشور و تجار ما ضروری می باشد، شناخت دقیق از بازار هدف در کشورهای دوست و تمرکز بر چگونگی تامین نیازهای آنها با برخورداری از دانش روز برای توسعه تجارت است.

وی افزود: کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای خصوصا چین و روسیه، در دوران تحریم همکاری و مبادلات اقتصادی مناسبی با ایران داشته اند.

معاون وزیر صنعت معدن با اعلان اینکه به لحاظ تاریخی مسیر جاده ابریشم برای ما حائز اهمیت می باشد و ایران در این راه جایگاهی ژئوپولیتیک دارد، به همکاری ایران با چین اشاره نمود و اضافه کرد: سند همکاری ۲۵ ساله با چین و همین طور همکاری با سایر کشورهای این سازمان می تواند در دوران تحریم جهشی مناسب در مبادلات اقتصادی ایجاد نموده و توسعه تجارت کشور را همراه داشته باشد.

منبع: