مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم زارهای كشور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛ صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری با افزایش ۳۳۰ هزار تنی محصولات دیم

مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم زارها در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: با اجرای این طرح میزان تولیدات دیم ۳۳۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و از خروج ۱۰۰ میلیون دلار جلوگیری می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مقداد همتی روز سه شنبه در جریان بازدید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح جهش تولید در دیم رازهای شهرستان کامیاران اظهار نمود: طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور در چارچوب برنامه ای پنج ساله و در سطح ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم شش استان کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، خوزستان و گلستان اجرا می شود. وی ادامه داد: این طرح در اراضی دیم ۶۸ شهرستان و هفت هزار و ۸۰۸ روستا اجرا می شود و شامل محصولات گندم، جو، نخود، علوفه، گلرنگ و کلزاست. وی اعلام نمود: اجرای این طرح در سال زراعی گذشته شروع شد و در سال اول موفق شدیم ۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم این شش استان را پوشش دهیم. مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم زارهای کشور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: در سال زراعی جاری هم تابحال با حمایت این ستاد ۴۵۰ هزار هکتار شامل ۷۹ درصد از ۵۷۵ هزار هکتار کشت شده زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی رفته است. همتی عنوان کرد: تابحال ۷۵ هزار و ۳۷۱ کشاورز همکاری خویش را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جهت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها به صورت قرار داد رسمی اعلام نموده اند و با عنایت به این که بعضی از محصولات مورد هدف در فصل بهار کشت می شود امکان افزایش سطح زیر کشت تا آخر سال زراعی وجود دارد. وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش سطح زیر کشت دیم و تولید سرانه آن است و پیشبینی می شود در چارچوب اجرای این طرح، میزان تولید دیم زارهای این شش استان حدود ۳۳۰ هزار تن به نسبت سال قبل زراعی افزایش تولید داشته باشند که این مهم خود از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد نمود. مدیر اجرایی طرح جهش تولید دیم زارهای کشور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: استان کردستان با ۱۹۰ هزار هکتار کشت دیم بیشترین سهم را از برنامه ما به خود مختص کرده است بنابراین یک سوم کل سقف بیمه اراضی دیم هم باید در این استان صورت گیرد.