۱۶۶ هكتار اراضی دولتی در دی ماه امسال رفع تعرض گردید

زیپو کالا: یک مقام مسئول از رفع ۳۷۷ مورد تعرض به اراضی دولتی در زمین هایی به مساحت ۱۶۶ هکتار و اجرای احکام ۵۶ فقره به مساحت ۶۶ هکتار و به ارزش ۹۴۸ میلیاردتومان در دی ماه امسال آگاهی داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، آمار عملکرد آن یگان را برای رفع تصرف از اراضی دولتی در دی ماه، اعلام نمود.
فرمانده یگان حفاظت سازمانِ ملی زمین و مسکن از وقوع ۳۷۷ فقره تصرف و رفع فوری آنها در زمین های دولتی به مساحت بیش از ۱۶۶ هکتار در دی ماه امسال، آگاهی داد و اظهار داشت: در دی ماه ۴۸۸ فقره گزارش مردمی به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، گزارش شد.
خردمند با اشاره به اینکه در استان های سیستان وبلوچستان و قم هیچ نوع تعرضی انجام نشده است، بیشترین تصرف را مربوط به یزد با ۲۹ فقره تعرض در زمینی به مساحت ۸۹ هزار و ۳۶۳ مترمربع، فارس با ۵۳ مورد تعرض در ۴۶۱ هزار و ۳۰۰ مترمربع، و بوشهر ۵۱ فقره تعرض در ۵۶ هزار و ۸۸۵ مترمربع برشمرد.
به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، از نظر مساحت تعرض به اراضی دولتی، استان اصفهان با ۲۲ مورد تعرض در زمینی به مساحت ۲۸۰ هزار و ۵۰ مترمربع، خراسان رضوی با ۱۴ مورد تعرض به ۱۹۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع، کرمان با ۱۲ مورد تعرض به زمین هایی به مساحت ۸۹ هزار و ۳۶۶ مترمربع، یزد با ۲۹ مورد تعرض در زمینی به مساحت ۸۹ هزار و ۳۶۳ مترمربع، و خوزستان ۱۹ مورد تعرض در زمین هایی به مساحت ۸۵ هزار و ۶۴۵ مترمربع، بیشترین مساحت تعرض به اراضی دولتی را به خود مختص کرده است. این در حالیست که به غیر از استان های سیستان و بلوچستان و قم که هیچ نوع تعرضی در آنها ثبت نشده، استان های سمنان با یک مورد تعرض در زمینی به مساحت ۲۷۵ مترمربع، آذربایجان شرقی ۲ مورد تعرض در زمینی به مساحت ۴۸۰ مترمربع، آذربایجان غربی ۶ مورد تعرض در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۷۰ مترمربع، لارستان ۴ مورد تعرض در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۷۸ مترمربع، کمترین تعرض به اراضی دولتی از نظر تعداد و مساحت در آنها به ثبت رسیده است.
به گفته وی، در تهران ۱۹ فقره تعرض به اراضی دولتی در زمینی به مساحت ۵۹ هزار و ۳۲۰ مترمربع، رخ داد.
بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن برای شهریور امسال، شامل رفع یک مورد تعرض به ۴۸۰ مترمربع زمین، ۶ مورد تعرض در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۷۰ مترمربع زمین در آذربایجان غربی، رفع یک مورد تصرف در ۶ هزار و ۱۰۵ مترمربع اراضی در استان اردبیل، رفع ۲۲ مورد تعرض از ۲۸۰ هزار و ۵۰ مترمربع زمین در استان اصفهان و رفع ۱۳ مورد تعرض از ۱۷ هزار و ۸۴۷ مترمربع اراضی در استان البرز است.

منبع: