معاون وزیر صمت: منابع انسانی خویش را برای مواجه با انقلاب چهارم صنعتی آماده كند

به گزارش زیپو کالا معاون طرح و برنامه وزارت صمت اظهار داشت: انقلاب چهارم صنعتی تمام روابط به خصوص در حوزه نیروی انسانی را گرفتار تغییر می کند و باید همه سازمان ها و شرکت ها خویش را برای این شرایط آماده کنند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در شانزدهمین کنفرانس بین الملل توسعه منابع انسانی و باز آفرینی اکوسیستم منابع انسانی، بیان نمود: مبحث منابع انسانی شرایط خاص و ویژه ای برای ما دارد و باید این بحث در سازمان ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

لزوم توجه به نوآوری و بهره وری در مدیریت سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها افزود: اگر از منظر اقتصاد کلان، نگاه مان توسعه ای باشد نیازمند یک مدل فکری هستیم سر منشأ آن، دو مبحث نوآوری و بهره وری است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما ساختارها و نگاه جدید را در سیستم نداریم، خاطرنشان کرد: چه مبحث نوآوری محور باشد و چه بهره وری، نهایتاً هدف ما پیش رفتن در یک فضای رقابتی سنگین با محیط اطراف است.

زرندی اضافه کرد: در حوزه شرکتهای دولتی با عنایت به تحریم و کرونا، به هنر و آداب مدیریت نیاز داریم تا بتوانیم در سازمان تحت مدیریت مان، تغییر ایجاد نماییم.

وی ضمن اشاره به عنوان کنفرانس خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد بحث در این کنفرانس می تواند همین شرایط بحرانی اطراف ما باشد.

ضرورت نگاه جدید به مدیریت و منابع انسانی در شرکت ها معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون یک بنگاه دیگر شرایطش مثل قبل نیست و هم مشکلات بین المللی دارد و هم مشکلات تأمین مواد اولیه و اگر بخواهد فعال بماند، باید مدیریت و منابع انسانی آن، مبتنی بر یک نگاه جدید باشد.

زرندی گریزی به انقلاب چهارم صنعتی زد و اظهار داشت: از سال قبل یکی از محورهای جهت گیری وزارت خانه را تعریف کردیم که آغاز نماییم و قدم در مسیرش بگذاریم، تا حرکت نماییم به سمت تحولات انقلاب صنعتی چهارم.

وی افزود: در شرکتهای بین المللی فضای نیروی انسانی در حال تغییر است بدین ترتیب که پیشتر ما فقط در رمان ها در مورد رقابت ربات و انسان می خواندیم، اما هم اکنون به صورت واقعی این مهم شکل گرفته است.
زمینه سازی مفهوم انقلاب چهارم صنعتی در شرکت ها معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از برخی مقاومت ها در مقابل تغییر نگرش ها بیان نمود: باید مفهوم انقلاب چهارم صنعتی را در شرکت ‎ها زمینه سازی نماییم.

زرندی افزود: به هر ترتیب این تغییر و تحول در حال رخ دادن است و انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی و … تمام روابط ما در حوزه نیروی انسانی را می تواند متحول کند و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به حرکت وزارت صمت به سمت انقلاب صنعتی چهارم اظهار داشت: به نظر من در این کنفرانس، توجه به حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم، می تواند آغاز یک فضای جدید منابع انسانی در کشور باشد، که ما هم در این حوزه خویش را آماده نماییم.

سلامت اداری؛ نقطه کلیدی کار منابع انسانی است سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها اظهار داشت: در حوزه جهش تولید در شرکت ها و سازمان ها، مبحث منابع انسانی یک نگاه ویژه ای را می طلبد، بدین ترتیب که لازمه این مورد سلامت اداری است که در نهایت به منابع انسانی می رسد و تقریباً در همه مسائل آن، نقطه کلیدی کار مبحث منابع انسانی است.

منبع: