رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی: ۴۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۱۸ پروژه اقتصادی مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اظهار داشت: برای ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان امسال ۴۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، رقیه یادگاری ظهر پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور استاندار در اراک برگزار شد، اظهار نمود: ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۹ در استان مرکزی مشخص شده بود که از ارزش افزوده و اشتغال بالای برخوردار می باشد و میزان سرمایه گذاری آنها بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی اضافه کرد: در ابتدای سالجاری پروژه ها از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردار شدند اما هم اکنون میزان پیشرفت ۸۸ درصد رسیده و هفت پروژه هم به صورت کامل تکمیل شده است و پیشبینی می شود تا آخر سال برخی پروژه ها به پیشرفت ۱۰۰ درصد برسند
یادگاری بیان نمود: تأمین اعتبار پروژه های اقتصادی و مقاومتی بر عهده دستگاههای اجرایی می باشد و هر دستگاه اجرایی که طرح پیشنهادی تعریف می کند باید از تأمین منابع آن اطمینان کامل داشته باشد.
وی اضافه کرد: برنامه هایی از جانب فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بر عهده سازمان زمان برنامه و بودجه است که برای تهیه طرح های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ ابلاغ گردیده و این طرح ها دارای ضوابطی است و باید با اسناد بالادستی انطباق داشته باشد.
یادگاری تصریح کرد: تعریف طرح های اقتصادی مقاومتی باید همسویی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ و بیانیه گام دوم داشته باشد و تاکید ویژه بر تعریف طرح هایی است که امکان واگذاری به بخش خصوصی داشته باشد و بتواند از منابع تحصیلات و ظرفیت های قانونی استفاده کنند.