در دیدار سركنسول ایران با استاندار آستراخان مطرح شد درخواست مساعدت برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان

زیپو کالا: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، طرفین در این دیدار در مورد چشم انداز گسترش همکاری ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری تبادل نظر کردند.
استاندار استاراخان اظهار نمود: ایران یکی از شرکای راهبردی ما شمرده می شود. بیش از هشتاد درصد بارهای عبور کننده از گذرگاه حمل و نقل آبی آستراخان، راهی ایران می شود. در دوره ژانویه تا سپتامبر امسال حجم مبادلات به حدود ۲ میلیون تن بالغ شده است.
وی همین طور تاکید کرد که استان آستراخان تعامل نزدیکی با خیلی از استان های ایران خصوصاً گیلان و مازندران دارد. علاوه بر این، در این استان بیش از ۱۷۰ شرکت با سرمایه ایرانی مشغول فعالیت هستند.
استاندار آستراخان همین طور پیشنهاد استفاده از امکان خط کانتینری خزری بین آستراخان و ایران را بیان نمود. این خط در اوایل دسامبر به شکل آزمایشی کار خودرا آغاز نموده است.

رئیس منطقه اضافه کرد: این گام اول در برقراری حمل و نقل کانتینری منظم در دریای خزر است که در گذشته عدم وجود آن مانع از توسعه کریدور «شمال-جنوب» بوده است.
مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان نیز در این ملاقات اظهار نمود: مسئولان ایرانی نیز از خیلی از محورهای همکاری بیان شده توسط استاندار حمایت می کنند و تجار ایرانی دائماً امکان اجرای پروژه هایی در حوزه زراعت و دامپروری در استان آستراخان را مورد بررسی قرار می دهند.
سرکنسول برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان خواهان مساعدت آقای ایگور بابوشکین شد.
آکوچکیان همین طور اظهار داشت: «روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همین طور همکاریهای در حوزه های مختلف در بالاترین سطح قرار دارد و این به نفع هر دو طرف است که روابط اقتصادی را نیز به همین حد برسانیم. به کمک و مشارکت شما در همه این موضوعات امیدواریم.

منبع: