معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات: تبریز در بحث شهر هوشمند، فعال تر ظاهر شود

به گزارش زیپو کالا آذربایجان شرقی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شهر تبریز این همه زیبایی های خیره کننده دارد، ولی در بحث شهر هوشمند نیاز دارد تا مقداری فعال تر ظاهر شود، اظهار داشت: به جهت اینکه شهر هوشمند در تبریز شکل بگیرد، شهرداری باید پای کار بیاید، اگر هم پای کار آمده، آنگونه که انتظار می رود بروز و نمودش را احساس نمی نماییم.
ستار هاشمی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت نوآوری و فناوری آذربایجان شرقی در بخش آی سی تی که با حضور متخصصان و فعالان امر در تبریز برگزار شد، اظهار نمود: با تحقق شهر هوشمند، کسب و کارهای جدی هم شکل گرفته و می تواند به اقتصاد منطقه کمک نماید.

وی ضمن اشاره به بازدید خود از کارخانه تولید تبلت و موبایل در مراغه هم اظهار نمود: باید از ظرفیت بوجود آمده در استان استفاده حداکثری را کرده و ظرفیت بالقوه مجموعه تولیدی را بالفعل نماییم، چونکه ظرفیت بسیار ارزشمندی برای استان است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، هاشمی در ادامه ضمن اشاره به وجود برخی ساختمان ها و فضای کاربری بلااستفاده، بیان نمود: امکان دارد چنین فضاهایی در حوزه های مختلف فرابخشی در استان وجود داشته باشد و طبیعتا مدیریت ارشد استان می تواند نقش کلیدی در این رابطه ایفا کرده و بخشی از مشکلات در حوزه فضای کاربری را حل کند.

وی با تکیه بر این که آذربایجان شرقی، ظرفیت ها و پتانسیل های صنعتی بی بدیلی دارد و این ظرفیت کاملا مشهود است، اما باید توجه کرد که چقدر توانستیم از ظرفیت هوشمندسازی در صنایع استان استفاده کنیم؟ اظهار داشت: بعنوان مثال، مطالعات جهانی نشان داده است که اگر از ظرفیت هوشمندسازی در معادن استفاده شود، می توان میزان بهره وری عوامل تولید را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارتقا داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در حوزه روند آموزش مجازی، اظهار نمود: طبق پیشبینی ها، حداقل ۳۰ درصد از ترافیک آموزش مجازی، پس از کرونا هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چونکه افراد با این ظرفیت و مزایای آن آشنا شده اند، ازاین رو پس از کرونا هم بخشی از این ترافیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در ادامه سخنانش ضمن اشاره به اهمیت بالای دسترسی به سیستم های با توان پردازشی بالا در پیشرفت کشور، اضافه کرد: در این راستا یک بستر پردازشی تحت عنوان “ابرکامپیوتر سیمرغ” را در دستور کار داریم و اگر بتوانیم تسهیلاتش را تأمین نماییم، تا آخر سال، گام اول آن به بهره برداری می رسد.

منبع: