بررسی سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی كشت در هیات دولت

به گزارش زیپو كالا وزارت جهاد كشاورزی در تازه ترین پیشنهاد خود، پیش نویس «سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی كشت» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارائه كرده است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، وزارت جهاد کشاورزی به استناد قانون افزایش راندمان بخش کشاورزی و منابع طبیعی، قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی و هم در اجرای تأکیدات رئیس جمهور در خصوص اجرایی نمودن طرح ملی الگوی کشت تا آخر دولت دوازدهم، پیش نویس «سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی کشت» را تهیه و جهت بررسی و تصویب، به هیات دولت ارائه کرده است.
در صورت اجرایی شدن این سیاست ها، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی که در قالب طرح ملی الگوی کشت تولید می شوند، متناسب با کیفیت، می تواند ۱۰ درصد بیشتر تعیین شود.
همچنین اولویت پرداخت در خرید تضمینی، توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی توسط سازمان ها و شرکت های دولتی، با بهره بردارانی است که الگوی کشت را رعایت نموده اند و بهره بردارانی که بر مبنای تأیید وزارت جهاد کشاورزی در قالب الگوی کشت عمل می نمایند، از تخفیفات ویژه حامل های انرژی برخوردار خواهند شد که در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود.
پرداخت تسهیلات، یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض یارانه نهاده ها و عوامل تولید کشاورزی، حق بیمه سهم دولت، کمک های فنی و اعتباری، ایجاد و تأمین زیرساخت های تولیدی و بازاررسانی و سایر تشهیلات و مشوق های مصوب، همچون حمایت هایی است که بهره برداران رعایت کننده الگوی کشت، در اولویت بهره مندی از آنها قرار خواهند گرفت.
پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون اقتصاد دولت بررسی می شود.