بانك ها هفته آتی تعطیل نیستند

زیپو كالا: به دنبال تشدید شیوع ویروس كرونا و اعمال محدویت ها و تعطیلات كرونائی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اخیرا از تعطیلی تمام ادارات به جز مراكزی كه حضور آنها ضروری می باشد، آگاهی داد كه با این حساب، بانك ها به سبب ضرورت خدمات رسانی آنها در هفته آتی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، تشدید شیوع ویروس کرونا و ثبت رکوردهای فاجعه آور در مبتلاشدن و مرگ و میر ناشی از این ویروس موجب شد تا محدودیت ها و تعطیلات کرونائی کمی جدی تر شود و کشور به مدت دو هفته نیمه تعطیل شود.
در این بین، فعالیت ها در هر شهر و منطقه ای بسته به وضعیت مبتلاشدن و مرگ و میر ناشی از کرونا متوقف یا نیمه متوقف شد؛ به شکلی که بانک ها مکانی حائز اهمیت برای مردم در زمینه امور اقتصادی آنها است، در شهرهای با هشدار قرمز به صورت نوبتی با حداکثر ۵۰ درصد از کارکنان خود و در شهرهایی با هشدار نارنجی به تعداد دو سوم کارکنان خود فعالیت می نمایند.
همچنین، در سایر شهرها نیز با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان به ارائه خدمات بانکی اقدام می کنند.
نکته حائز اهمیت دراین زمینه ساعت کاری بانک ها است که تغییری نکرده است و مشتریان می توانند در ایام هفته از ساعت ۸ تا ۱۴ و در پنجشنبه ها تا ساعت ۱۲: ۳۰ از خدمات بانکی حضوری استفاده کنند.
اما با بیان رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مبنی براینکه هفته آتی ادارات تعطیل هستند به جز عده ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود، این گمانه را در ذهن ایجاد کرد که آیا بانک ها شامل این قضیه می شوند یا خیر؟
به استناد اظهارات انصاری، در هفته آتی فقط کارکنان آن بخش که ارائه دهنده خدمات ضروری هستند باید در محل کار حاضر شوند و بخش های غیر ضروری تعطیل اند. بنابراین، بانک ها در هفته آتی همچنان طبق آخرین بخشنامه ستاد کرونا که در بالا به آن اشاره شد، به فعالیت خود ادامه می دهند تا بخشنامه جدیدی به آنها ابلاغ شود.
طبق گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بانک ها می توانند کاهش حضور کارکنان را مدنظر قرار دهند اما این کاهش حضور نباید منجر به اختلال در خدمات دهی بانک و تعدد مراجعه حضوری مردم شود.
با این حساب، احتمال اینکه فعالیت ها بانک ها در روزهایی کرونائی به سمت تعطیلی حرکت نماید، خیلی کم است و بیشتر حول کاهش تعداد کارکنان یا ساعت کاری می چرخد.

منبع: