دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی مطرح كرد: افزایش ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین آنها به دنبال كاهش نرخ ارز

زیپو كالا: به اعتقاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازان كشور، طبق برآوردهای به عمل آمده، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد كه بر طبق شرایط اقتصادی-سیاسی و پالس هایی كه داده می شود، به سمت بازارهایی همچون ارز، سكه، خودرو، مسكن و بورس كشیده می شود؛ پس چنانچه نرخ ارز كم شود، این بازارها آرامش یافته و در صنعت ما ( خودروسازی و قطعه سازی) ارزش سهام ها بیشتر خواهد شد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، آرش محبی نژاد با اعلان اینکه چنین نگاهی در سطح جامعه مناسب نمی باشد و این حجم از نقدینگی باید به سمت بخش های مولد جامعه سوق پیدا کند، اظهار نمود: اگر ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم شود و بازار نیز تثبیت شود، ارزش سهام شرکت هایی که بیشتر خریدار مواد اولیه خارجی هستند اما محصول نهایی خود بیشتر در داخل عرضه می کنند، ارزشمندتر خواهد شد.
طبق اعلام انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان، دبیر این انجمن معتقد می باشد که خودروسازان و زنجیره تامین آنها، بارزترین بخش این شرکتها هستند؛ چونکه بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز خودرا حتی در بازار داخل، به دلار خریداری می کنند اما محصول نهایی را به ریال می فروشند. در این حالت، بهای تمام شده محصول آنها کاهش و ارزش شرکت آنها بیشتر می شود.
محبی نژاد سرنوشت محتوم شرکت های خودروساز و ۶۴ رشته صنعتی وابسته به آنها را افزایش ارزش سهام برآورد کرده و با اعلان اینکه تحلیل های فاندامنتال و فنی کارشناسان ( تکنیکال) نیز این مساله را تائید می کند، اظهار داشت: کسانی که به صورت حرفه ای در بورس عمل می کنند و از اقدامات هیجانی، پرهیز دارند نیز می دانند که تاثیر ثبات در بازار بر صنایع مولد، همچون خودروسازی بسیار بیشتر بوده و سرمایه گذاری بر روی این سهام، می تواند ثمرات بیشتری داشته باشد.

منبع: