یك مقام مسئول خبر داد: بهره برداری از ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر تا آخر سال

مدیركل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و كنترل پروژه ساتبا اظهار داشت: پیش بینی می شود تا آخر سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر به بهره برداری برسند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نیرو، علی شب نورد گفت: هم اکنون تعداد ۵۴ شرکت در حال راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر شامل خورشیدی، بادی، برق آبی و غیره با مجموع ظرفیت ۲۲۹.۳۹ مگاوات هستند.
مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا اظهار داشت: برمبنای پیگیری های مستمری که بوسیله کارشناسان ذیربط در ساتبا از روند راه اندازی این ۵۴ نیروگاه تا اختتام شهریور حاصل شده است، پیش بینی می شود تا آخر سال ۱۳۹۹، تعداد ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر به بهره برداری برسند.
شایان ذکر است، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک، به رغم مشکلات موجود در سرمایه گذاری و راه اندازی این نیروگاه ها، همچنان نیروگاه های خورشیدی خانگی و انشعابی (کیلوواتی) مورد استقبال سرمایه گذاران بخش غیردولتی بوده که در توسعه و ترویج بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر بسیار حائز اهمیت می باشد، بطوریکه در دوماه گذشته ۱۰۵ نیروگاه پشت بامی به ظرفیت ۱۶۰۷ کیلووات وارد شبکه سراسری برق شده است.
این گزارش می افزاید، با بهره برداری از نیروگاه های مذکور، ضمن تزریق سالیانه ۴۹۳.۵ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور، معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، در مصرف سوخت و ۱۰۹ میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه جویی می شود و از آلایندگی دی اکسید کربن به میزان ۳۱۸ هزار تن در پروسه تولید برق کشور کاسته خواهد شد.