عضو انجمن فولاد : قیمت گذاری دستوری فولاد كنسل شد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد با اعلان اینكه مجلس دستورالعمل قیمت گذاری دستوری فولاد را لغو نمود، اظهار داشت: مقرر شد، برای شفاف سازی، علاوه بر شمش كل زنجیره فولاد در بورس ارائه شود.

سید رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: آقای اسماعیلی معاون امور معدن وزارت صمت با دستورالعمل تعیین قیمت دستوری فولاد به دنبال این بود که سقفی برای قیمت محصولات فولادی در بورس تعیین کند. مقرر شده بود که محصولات فولادی ۲۵ درصد پایین تر از قیمت بین المللی ارائه شود تا برمبنای آن، قیمت برای مصرف کننده نهایی کم شود.
عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: این مسائل در حرف خوب است اما در عمل نتیجه ای جز رانت و فساد ندارد و در بعضی موارد نیز به سبب اختلاف قیمت با نرخ های جهانی، منجر به قاچاق می شود.
وی افزود: با آشکار شدن این مساله و اطلاع رسانی به مجلس، در جلسه ای که بامداد امروز وزیر صمت با نمایندگان مجلس داشتند، تصمیم به لغو دستورالعمل تعیین قیمت دستوری فولاد گرفته شد.
شهرستانی افزود: رویه همچون عرف معمول خواهد بود و تنها موردی که از طرف نمایندگان عنوان شد این بود که علاوه بر شمش، کل زنجیره محصولات فولاد در بورس ارائه شود تا با شفاف سازی، آمار دقیق عرضه و تقاضا مشخص و مازاد مصرف داخل، صادرات شود.
عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اشاره کرد: بورس محلی برای شفاف سازی و عرضه و تقاضاست. تا قبل از این بعضی از اقدامات آقایان منجر به ایجاد رانت ۴۰ هزار میلیارد تومانی شده بود.